خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

آزمون زبان MSRT

انتشار 23 اسفند 1395
مطالعه 3 دقیقه

آزمون زبان MSRT چیست؟و توسط چه وزارتی برگزار میگردد؟

آزمون زبان MSRT

مدرك زبان MSRT یا  MCHE مدرك زبانی است که توسط وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری برگزار می گردد و  كليه ی دانشگاه هاي مورد تاييد وزارت علوم و همچنين دانشگاه آزاد اسلامي، اين مدرك را حين مصاحبه دكتري معتبر مي دانند.این ازمون در تعدادی از شهر های ایران به صورت ماهیانه برگزار می گردد.برای موفقیت در این آزمون ،دانشجویان دکتری بایستی نمره ی 50 به بالا را کسب کنند که این نمره هم بسته به دانشگاه متفاوت است.همچنین مدرک این آزمون از زمان دریافت مدرک تا 2 سال معتبر است و در خارج از کشور فاقد اعتبار است.

آزمون MSRT دارای ۱۰۰ سؤال می‌باشد  و دارای سه بخش زیر می‌باشد که در 75 دقیقه برگزار می گردد.

  1. ۳۰ سؤال شنیداری  (Listening Comprehension)
  2. ۳۰ سؤال گرامر و ساختار(Structure and Written Expression)
  3. ۴۰ سؤال درک مطلب (reading comprehension)

این آزمون نمره منفی ندارد و همچنین دانشجویان می‌توانند در صورت نمره نگرفتن بلافاصله در دور بعد نیز شرکت نمایند.

آزمون زبان MSRT تقریبا هر ماه توسط وزارت علوم برگزار می گردد و نتایج آن معمولا 4 تا 7 روز بعد از طریق وب سایت آزمون http://msrt-exam.saorg.ir/ اعلام می گردد. داوطلبین می توانند کارنامه خود را از طریق وب سایت دریافت کنند یا با مراجعه به سازمان دانشجویان خارج از کشور آن را دریافت کنند. مدرک MSRT برای مصاحبه های دکتری در تمامی دانشگاه ها معتبر است.

  آمادگی برای آزمون زبان MSRT 

آزمون MSRT به عنوان یک ازمون تافل کوچک محسوب میگردد و از این رو شرکت کنندگان در این آزمون منابع تافل را مطالعه می کنند. از نظر درجه سختی ،تا حد زيادي مي توان این آزمون  را با آزمون بين المللي TOEFL PBT و TOLIMO مقايسه نمود.

جهت آمادگی برای آزمون زبان  MSRTبایستی سه مهارت شنیداری،گرامری ودرک مطلب خود را تقویت کنید.برای مهارت شنیداری و درک مطلب بایستی تمرین زیادی داشته باشید.مثلا برای درک مطلب می توانید سوالات ازمونهای سال گذشته را مطالعه نمایید و برای تقویت مهارت شنیداری ،میتوانید منابع شنیداری پی اچ دی پارس را مطالعه نمایید.برای تقویت مهارت گرامری،می توانید از کتاب های لغت و گرامر مرجع آزمون زبان MSRT استفاده نمایید.

 آیا مدرکMSRT برای دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد هم معتبر است؟ 

مدرك MSRT به عنوان يك مدرك ملي در تمامی دانشگاه هاي كشور معتبر است اما با توجه به اینکه دانشگاه آزاد برگزار کننده ی آزمون  EPT است دانشجویان تمایل دارند تا برای مصاحبه ی دکتری مدرک EPT را ارایه دهند .از دلایل

دیگر تمایل دانشجو به ارایه این مدرک این است که در این آزمون بر خلاف آزمونMSRT بخش شنیداری برگزار نمی شود و حداقل نمره ی قابل قبول آن برای مصاحبه 50 است در صورتی که برای مدرک MSRT ،حداقل نمره 65 می باشد.

برای شرکت در آزمون MSRT و قبولی درآن تا چه حد نیاز به مطالعه داریم؟

از آن جایی که آزمون های ملی زبان برای ارایه به مراکز علمی و دانشگاهی طراحی شده اند،سطح لغات و گرامر های این ازمون با فضای روزمره متفاوتند.یعنی فردی که ادعا دارد سطح زبانی متوسطی دارد بدون مطالعه منابع این آزمون احتمال کسب امتیازش پایین است.اما نسبت به افرادی که هیچ پیش زمینه ای ندارند یادگیری اسان تری خواهند داشت.

 

 ثبت نام

جهت ثبت‌نام در این آزمون به آدرس http://msrt-exam.msrt.ir مراجعه کنید و در صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه  ثبت‌نام  کلیک نموده و فرم ثبت‌نام را تکمیل نمایید.

 

دریافت کارت

جهت دریافت کارت آزمون ، سه روز قبل از هر آزمون وارد پروفایل خود شده و آن را در قسمت دریافت کارت مشاهده و پرینت نمایید.

 

نحوه انصراف یا جابه‌جایی در آزمون

انصراف از آزمون و عودت هزینه ی پرداختی امکان‌پذیر نیست. اما جابه‌جایی تاریخ این آزمون و به تأخیر انداختن آزمون به آزمون بعدی با ثبت درخواست در سامانه آزمون تا ۱۵ روز قبل از برگزاری آزمون امکان‌پذیر است.  شما می‌توانید از طریق بخش ارسال و دریافت پیام  در پروفایل خود، درخواست خود را در این رابطه با مدیر سامانه مطرح نمایید.

 

منابع آزمون

منابعی که برای این آزمون معرفی شده، منابع آزمون تافل است.

  • کتاب 504 واژه ضروری
  • کتاب رایگان وب سایت پی اچ دی تست
  • کتاب لغات ضروری تافل
  • کتاب تافل دکتری مرجع کامل آزمون‌های زبان، انتشارات کتابخانه فرهنگ
  • کتاب Barron’s Toefl
  • کتاب Toefl Test Preparation Kit
  • کتاب Longman Preparation Course for the TOEFL Test
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق