خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

ایمپکت فاکتور (Impact Factor) چیست ؟

انتشار 4 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

موسسه اطلاعات علمی تامسون رویترز که مجلات معتبر دنیا را در پایگاه الزویور نمایه می کند، همه ساله بر مبنای ارجاعات صورت گرفته به یک مجله علمی، را محاسبه و نتیجه را در قالب Journal Citation Rep

ایمپکت فاکتور (Impact Factor) چیست ؟

جی سی آر (JCR) یک وسیله اندازه گیری برای رتبه بندی،ارزیابی ،طبقه بندی و مقایسه کردن ژورنالهای علمی در رشته های مختلف در سطح ملی یا بین المللی به حساب می آید. ایمپکت فکتور همه ساله توسط مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) بر مبنای ارجاعات به هر یک از مجلات علمی آن محاسبه و نتیجه در Journal Citation Reports   منتشر می‌شود. این ضریب، نه برای مقاله یا نویسنده، بلکه برای مجله محاسبه می‌شود.ضریب تاثیر (Impact Factor) درواقع میزان تأثیری است که یک مقاله بر مقالات بعدی می‌گذارد. و بر اساس آن ضریب تاثیر یک مجله محاسبه می شود.

ضریب تاثیر یک ژورنال (Impact Factor) با تقسیم تعداد استنادات به مقالات چاپ شده آن مجله در دوسال آخر  بر تعداد کل مقالات چاپ شده در همان دوره ی زمانی دوساله حساب می شود.موسسه ی تامسون رویترز ،برای اعلام ضرایب تأثیر مجلات یا ایمپکت فاکتور (Impact Factor ) از پایگاه آنلاینی بنام JCR استفاده می کند. این پایگاه اطلاعات خود را در هر سال میلادی یک بار بروز رسانی می کند و ضریب تأثیر مجلاتی که توسط آی اس آی تایید شده اند در آن منتشر می شود.

نحوه محاسبه ی ایمپکت فاکتور یک مجله

A= تعداد استنادها به مقالات چاپ شده در دو سال

B= تعداد مقالات چاپ شده در همان دو سال

D=A/B = ایمپکت فاکتور مجله

ایمپکت فاکتور مجله را از کجا بدانیم؟

چندین سایت معتبر برای دانستن و فهمیدن ایمپکت فاکتور مجله هست و می توانیم با استفاده از آن مجلات ایمپکت دار را تشخیص بدهیم. سه سایت معتبر برای بررسی ایمپکت فاکتور مجلات، نام کشوری که مجله در آن به چاپ می رسد، و زمینه پژوهشی فعالیت مجله و شماره های چاپ مجله را به ما می دهند.ماندد:

  1. www.bioxbio.com
  2. www.scimagojr.com
  3. www.citefactor.com

کارآرایی ایمپکت فاکتور

ایمپکت فاکتور برای مجلات بسیار مهم می باشد و موجب انتقال مقالات علمی سطح بالا به دنیا می باشد. که مطالعه آن را برای پژوهشگران و ناشران و سایر افراد باز می کند. عنوان JCR برای دسته بندی مجلات ابزاری مناسب می باشد که می توان بوسیله آن مجلات را رتبه بندی کرد. ضریب عامل تاثیر یا ایمپکت فاکتور می تواند برای تخمین اعتبار مجلات که مقالات علمی را چاپ می کنند ،مورد استفاده قرار گیرد.این فاکتور نسبت به سایر معیارهای ارزیابی بهتر است.ایمپکت فاکتور به عنوان ابزاری برای شناسایی مجلات با درجه اعتبار مقالات علمی بالاتر استفاده نمود. ایمپکت فاکتور یک مجله به نویسندگان و محققانی که قصد چاپ مقاله علمی خود را دارند کمک می کند تا بتواند مجله ی مناسب و معتبر برای مقاله ی خود انتخاب نماید.

تمامی مجلات نمایه شده در سایت تامسون رویترز ISI محسوب می شوند ودر سایت تامسون قابل مشاهده هست و با وارد نمودن کد ISSN آن اعتبار مجله را دانست ولی تمامی مجلات ISI ایمپکت دار نیستند و باید برای دانستن ایمپکت فاکتور آن به سایتهای زیر مراجعه نمود.

برای اطمینان از ایمپکت دار بودن یک مجله ،مطمئن ترین راه دسترسی به پایگاه های زیر می باشد که معمولا از داخل کتابخانه های دانشگاهی و مراکزی علمی مقدور است.

هزینه چاپ مقالات JCR ایمپکتدار

مقالات JCR یا ایمپکتدارها مجلات بسیار معتبری می باشند که ضریب تاثیر مثبت دارند این مجلات چون مجلات علمی سطح بالا می باشند معمولا مقالات علمی بسیار ناب را چاپ می کنند و هیچ هزینه ای برای چاپ مقاله دریافت نمی کنند اما پروسه داوری بسیار سختگیرانه تری دارند و برای اینکه یک مقاله بتواند در مجلات JCR به چاپ برسد باید دارای محتوای بسیار قوی و محکمی برخوردار باشد تا بتواند نظر داوران مربوطه را به خود جلب کند و اکسپت مقاله را کسب کند برای چاپ مقاله در مجلات JCR موسسه اشراق برای سابمیت و فرمت بندی مقاله شما در قالب مجله تنها مبلغ 250 هزار تومان را دریافت می کند و تمامی مراحل را برای شما انجام می دهد.

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
موسسه اشراق، مسیر چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم را برای پژوهشگران و محققین  هموار می سازد و با ارائه خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره رایگان در خصوص انتخاب مجله مناسب، آنها را یاری می رساند.
برای ثبت سفارش میتوانید با شماره های 09149724933 و یا 04133373424 با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق