خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

ایندکس مجله ISI

انتشار 7 دی 1396
مطالعه 2 دقیقه

موسسه اطلاعاتی علمی  ISI، در دهه 1992 میلادی به شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters)  واگذار شد. یک بانک اطلاعاتی کتابشناختی است که داده های مختلف حاصل از پژوهش‌های محققان اعم از فهرست کتابها

ایندکس مجله ISI

موسسه اطلاعاتی علمی  ISI، در دهه 1992 میلادی به شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters)  واگذار شد. یک بانک اطلاعاتی کتابشناختی است که داده های مختلف حاصل از پژوهش‌های محققان اعم از فهرست کتابها و مقالات را پوشش می دهد. امکان جستجو و دسترسی به اطلاعات مربوطه را در کمترین زمان فراهم می کند. این امر به تبادل اطلاعات علمی بین پژوهشگران را فراهم می کند مجلات ISI  تعداد ثابتی ندارند هر دو هفته یکبار برروز رسانی می شود مجلات معتبر به ان اضافه  و مجلات نامعتبر  به دلیل کاهش بار علمی از آن خارج می شود بانک اطلاعاتی ISI یک پایگاه داده ای، از نوع پایگاههای داده ای کتابشناختی استنادی است از زمانی که  مالکیت isi به تامسون رویترز واگذار شد این شرکت به توسعه و گسترش پایگاه داده های متعددی اقدام نمود . یکی از مهمترین زیر مجموعه های ان، پایگاه wos که مخفف Web Of Science  است  wosشامل سه پایگاه داده اصلی است :

  • نمایه استنادی علوم – گسترش یافته (Science Citation Index)ایندکس های مختلف در ISI (آی اس آی)

  • نمایه استنادی علوم اجتماعی (Social Science Citation Index

  • نمایه استنادی علوم انسانی و هنر (Arts &Humanities Citation Index)

در واقع هر مقاله در سه پایگاه فوق نمایه شود به isi  شهرت دارد.

ایندکس‌های ارزیابی این پایگاه عبارتند از:
•         شاخص ضریب تاثیر یا Impact Factor
•         شاخص فوری یا Immediacy Index؛
•         نیمه عمر استناد

شاخص ضریب تاثیر

یک شاخص میانگین یا معدل است که یک کسر دارای دو جزء صورت و مخرج است که صورت این کسر، تعداد کل استنادات یک ساله (بعنوان مثال، سال 2016) به مقالات چاپ شده همان مجله در طول بازه دو ساله قبل از سال مورد اشاره (بعنوان مثال، سالهای 2014 و2015) و مخرج کسر تعداد کل مقالات در همان بازه 2 ساله مورد نظر در صورت کسر، می‌باشد. این شاخص نشان میدهد که بطور متوسط، مقالات یک مجله، چه تعداد استناد دریافت نموده اند. هر چه مقدار عددی این ضریب تاثیر بالاتر باشد، نشان از اثر یا Impact قوی تر آن مجله می‌باشد.

تنها مرجع رسمی گزارش شاخص ضریب تاثیر، که همه ساله گزارشی تحت عنوان گزارش استنادات ژورنالها یا Report Citation Journal  (به اختصار JCR )منتشر می شود توسط موسسه تامسون رویترز است و JCR بعنوان یکی از اجزاء زیرمجموعه بانک اطلاعاتی WoK بصورت تحت وب نیز منتشر میگردد که قابلیت جستجوی پیشرفته و بسیار ساده نیز دارد.

WOS   دو نوع مجله دارد که یکی دارای ایمپکت فاکتور بوده و دیگری بدون ایمپکت فاکتور هستند، به مجلاتی از WOS  که دارای ایمپکت فاکتور هستند مجلات JCR   گفته می شود و به مجلات بدون ایمپکت فاکتور، مجلات ISI Listed گویند

برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در موسسه تامسون می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید:

http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/#journal_lists

جهت ارسال سفارشات و مشاوره رایگان در این زمینه می توانید عضو سامانه شوید و با شماره های 04133373424 – 09149724933  تماس بگیرد  و یا با آدرس ایمیل:isiisc2011@gmail.com درخواست خود را ارسال نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق