خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

اکسپت مقاله در نشریات مورد تایید وزارت علوم

انتشار 8 اسفند 1396
مطالعه 6 دقیقه

بسیاری از پژوهشگران و محققان و اساتید دانشگاه ها همیشه دوست دارند که مقاله ای در مجلات isi مخصوصا مجلات ایمپکت دار داشته باشند اما در این میان تعدادی از پژوهشگران طعمه افراد سودجو میشوند...

اکسپت مقاله در نشریات مورد تایید وزارت علوم

مشخصات مجلات مورد تایید وزارت علوم

مجلات مورد تایید وزارت علوم برای چاپ مقالات در مقاطع علمی دکترا و هئیت علمی و درجات بالاتر مورد استفاده قرار میگیرد این مجلات بیشتر محتوای مقاله و بار علمی مقاله را برای چاپ در نظر میگیرند و پذیرش و پروسه داوری سختی را دارند که به طور معمول پروسه داوری بین 1 تا 3 ماه زمان میبرد بیشتر پژوهشگران علاقه مند هستند تا در یک نشریه معتبر ISI با ضریب تاثیر مثبت واقعی (JCR) و مورد تایید وزارت علوم مقاله داشته باشند این مجلات را انتخاب میکنند چون این مجلات مورد تایید وزارت علوم هست.

برای چاپ مقاله در مجلات که مورد تایید وزارت علوم هست به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • نشریات نامعتبر و جعلی(بلک لیست ها)

وزارت علوم در حال حاضر بیشتر مجلاتی که بار علمی پایین تری دارند را به عنوان بلک لیست خود قرار دادن که این مجلات درجه اعتبار خود را برای چاپ مقالات پژوهشگران را از دست داده اند و در صورت چاپ شدن امتیازات چاپ مقاله شامل حال آنها نمیشود و در لیست نشریات وزارت علوم نیست بنابراین باید در انتخاب مجلات دقت بیشتری کرد زیرا در این بین افراد سودجوی بسیاری وجود دارد که با نام و نشان یک نشریه علمی معتبر اقدام به پذیرش و چاپ مقاله می کند اما هیچ گاه مقالات چاپ شده در این نشریه در لیست تامسون رویترز وارد نمی شود. البته این موضوع در زمان چاپ مقاله نیز معلوم نمی شود و پس از گذشت یکسال که نشریات لیست خود را برای محاسبه ضریب به موسسه تامسون رویترز ارائه می دهند این کلاه برداری آشکار می شود و در این بین صرفاً وقت و پول مشتری تباه میشود.

  • بالاترین ضریب تاثیر یا JCR-ISI

تامپسون رویترز مالک موسسه اطلاعات علمی یا همان ISI معروف برای اعلام ضرایب تأثیر مجلات یا ایمپکت فاکتور Impact Factor از پایگاه آنلاینی بنام JCR استفاده میکند هزینه چاپ مقالات در مجلات JCR رایگان است و برای چاپ حتما باید مقاله از قدرت علمی بالایی برخوردار باشد.
اطلاعات این پایگاه اواسط  هر سال میلادی بروز رسانی می شود و ضریب تأثیر مجلات پذیرفته شده توسط آی اس آی در آن منتشر می شود.
کارکردهای این پایگاه :

  1.  دریافت لیست مجلات با بالاترین ضریب تأثیر در دنیا
  2. دریافت لیست مجلات هر زمینه ی موضوعی (مثلا در مهندسی شیمی چه مجلاتی جزو ISI می باشند)
  3.  دریافت بالاترین و موثرترین مجلات هر حوزه ی موضوعی از نظر ISI (مثلا معتبرترین مجلات حوزه ی روانشناسی از نظر ISI)
  4. دریافت ضریب تأثیر یک مجله ی خاص
  5. ارزیابی اینکه آیا مجله ای خاص جزو لیست ISI محسوب می شود یا خیر؟
  6.  اطلاعات خاص علم سنجی هر نشریه ی ISI
  7. انتخاب مجله برای ارسال مقالات پژوهشگران، دانشجویان و اساتید.

ضریب تاثیر مثبت یا همان ایمپکت فاکتور که به JCR نیز شناخته میشود لازم به ذکر است معتبرترین مرجع ارائه ضریب تاثیر برای نشریات، موسسه اطلاعات علمی یا همان ISI است که لیست خود را یکبار در سال با عنوان Journal Citation Report یا JCR ارائه می کند و لیستی است که وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد آن را رسماً پذیرفته اند و مبنای ارزیابی و امتیازدهی قرار داده اند مورد تایید آنها هست.البته لیست های دیگری مانند Scopus و Isc نیز وجود دارند که وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد به آن ها نیز برای استعلام ضریب تاثیر نشریات استناد می کنند اما د رحال حاضر JCR بالاترین اعتبار را دارا می باشد.

در این بین ولی وقتی لیست مجلات ایمپکت دار را  بررسی می کنید تعدادی نشریه معمولی با ضرایب متفرقه مشاهده می کنید که اغلب ساخته و پرداخته هندی ها و پاکستانی ها است و نه تنها ارزشی ندارند بلکه موجب پایین آمدن بار علمی پژوهشگران نیز می شود.

  • قراردادهای وسوسه انگیز با قیمت های کمتر

بسیاری از موسسات قراردادهایی غیر واقعی با مشتریان خود منعقد می کنند. مثلاً چاپ یک مقاله در نشریه معتبر با ضریب تاثیر بالاتر از ۱ حتی ۲ را با قیمت پایین در مدت زمان کمتر از ۳ ماه انجام می دهند.

در این بین کمتر نشریه ای می تواند ضریب تاثیر بالاتر از ۱ یا ۲ داشته باشد و داشتن مقاله در این نشریات حتی توسط اساتید برتر دنیا نیز به سختی انجام می شود.

پس از عقد قرارداد و پرداخت وجه نیز یک مقاله بی کیفیت، کپی شده و پر از اشکال به عنوان مقاله تخصصی به مشتری تحویل می دهند.

دلیل این اتفاقات هزینه بالای دستمزد مولف حرفه ای است، یعنی نمی توان با هزینه کم مقاله حرفه ای داشت پس در نتیجه موسسه اقدام به کپی پیست کردن مقالات سایرین در یک فایل Word و ارائه آن به مشتری به عنوان یک کار حرفه ای و تخصصی می کند.

پس از گذشت زمانی کوتاه نیز مشاهده می شود مقالات صرفاً در نشریات جعلی و وبسایت های نامعتبر چاپ میشود که حتی کنفرانس های داخلی هم آن را تایید نمیکنند.

  • نشریات Open Access

نشریات Open Access نشریاتی هستند که در ازای دریافت هزینه چاپ بسیار بالای 2 تا 3 هزار دلاری مقالات را چاپ میکنند و این مجلات در ازای دریافت هزینه بسیاری از مقالات بی کیفیت را پذیرش میکنند در این بین نیز بسیاری از سودجویان در ابتدا با مبالغ اندک پژوهشگران جذب میکنند و با ارایه خدمات پایین مقاله را در نشریات  Open Access جبران میکنند که در اینصورت مشتری مجبور به پرداخت هزینه 2 تا 3 هزار دلاری میشوند که بیشتر مواقع قدرت چاپ مقاله در این مجلات را ندارند. و عملاً قرارداد منجر به چاپ مقاله نمی شود و در مرحله نامه پذیرش باقی می ماند.سپس مشتری مقاله را در دست گرفته و برای چاپ دست به دامن موسسات دیگر می شود.

  • سرقت علمی و کپی کاری

بسیاری از موسسات به دلیل اینکه رنج  قیمت قرارداد خود را پایین در نظر گرفته اند مجبور هستند به روش های غیر اصولی کار خود رو پیش ببرند بنابراین اقدام به کپی کردن مقالات منتشر شده با استفاده از شگردهای خاص برای تهیه مقاله مشتری انجام میدهند.
بیشتر مواقع دیده شده که مقاله پس از پذیرش و واریز هزینه چاپ توسط مشتری به اسم سرقت علمی و ادبی رد شده است و وقت و پول مشتری در هوا معلق می ماند.

  • سوء استفاده سودجویان از نا آگاهی مشتریان

بسیاری از موسسات نامعتبر از ضعف علمی مشتریان خود سوء استفاده می کنند. و بسیاری از مشتریان که به دلیل مشغله زمان کافی برای مطالعه یا بررسی را ندارند برای تالیف و پذیرش مقاله به موسسات علمی مراجعه می کنند و برای تالیف مقاله هزینه پرداخت می کنند. پس از گذشت زمان و دریافت مقاله چون قادر به ارزیابی و تایید اعتبار آن نیستند آن را برای استاد خود می فرستند و پاسخی از وی مبنی بر اینکه مقاله نگارش شده فاقد بار علمی است دریافت می کنند و در واقع به این جمع بندی می رسند که مقاله تالیف شده برای آن ها صرفاً چیزی جز چند صفحه کاغذ باطله است  وحالا باید وارد فاز شکایت و دادگاه شوند تا بتوانند هزینه پرداختی را پس بگیرند.

  • کار را به کاردان بسپارید

برخی افراد برای صرفه جویی چند صد هزار تومانی مقالات علمی خود را در اختیار افراد بی تجربه و نا متخصص میگذارند. که فاقد مکان مشخص هستند (صرفاً به صورت اینترنتی با یک ایمیل و یک خط ایرانسل اعتباری فعالیت می کنند) یا کافی نت ها مراجعه می کنند.

پس از تحویل کار (البته اگر کاری تحویل شود) نیز یک مقاله بی کیفیت و غیر استاندارد دریافت می کنند و حالا برای پذیرش این مقاله باید دست به دامن موسسات دیگر شوند.چون کسی که مقاله را تالیف کرده است با نشریات تخصصی آشنایی ندارد و صرفاً برای مشتری تحقیق اینترنتی انجام داده است و نه نگارش یک مقاله علمی.

اگر هم ارسالی برای نشریات صورت پذیرد به صورت سعی و خطاست. بارها دیده شده است افراد این چنینی مقاله را برای نشریاتی ارسال کرده اند که پذیرش آن ها بسته بوده و مشتری مدت طولانی سر کار بوده است.

 چگونه از گزندهای سودجویان در امان بمانیم

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.

موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.

برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

موسسه اشراق توصیه میکند برای کمی پول کمتر مقاله خود را در اختیار افراد نابلد و یا سودجویان قرار ندهید.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده
تیم پشتیبانی
5 سال پیش
در پاسخ به:
سلام..دنبال یک مجله قیمت مناسب برای چاپ مقاله برای مصاحبه دکتری میگردم..همه مجلات هزینه زیادی دریافت میکنند..رشته ام کارشناسی ارشد روانشناسی هست..
سلام وقت بخیر موسسه اشراق خدمات ویژه ای را در خصوص آمادگی مصاحبه دکتری دارد . برای اطلاع از خدمات و مجلات مرتبط لطفا درخواستتان را از طریق ایمیل isi.eshragh@gmail.com ارسال نمایید و یا با شماره 09911851170 تماس حاصل نمایید .
بازدیدکننده
محمد
5 سال پیش
سلام..دنبال یک مجله قیمت مناسب برای چاپ مقاله برای مصاحبه دکتری میگردم..همه مجلات هزینه زیادی دریافت میکنند..رشته ام کارشناسی ارشد روانشناسی هست..


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق