خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

اصول استخراج مقاله از پایان نامه (قسمت دوم)

انتشار 6 اردیبهشت 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از راه های انتشار نتایج یک پژوهش یا تحقیق، استخراج مقاله از طرح تحقیقاتی یا پایان نامه و چاپ در مجلات معتبر علمی پژوهشی، ISC، ISI و یا SCOPUS و PUBMED می باشد.

اصول استخراج مقاله از پایان نامه (قسمت دوم)

همان طور که ر قسمت قبلی اشاره کردیم، مطلع کردن جامعه پژوهشی از یافته های یک پایان نامه در سطح ملی و بین المللی تنها از طریق انتشار مقاله استخراج شده از پایان نامه امکان پذیر خواهد بود. علاوه براین چاپ مقاله برگرفته از پایان نامه امکان استفاده دیگران از نتایج پژوهشی و افزودن به غنای جامعه علمی هرچند به میزان اندک را تحقق خواهد داد. در قسمت قبلی تا بخش فرضیه های پژوهشی توضیح داده شد. در این بخش به بررسی ادامه ساختار مقاله استخراج شده می پردازیم.

ساختار مقاله استخراج شه از پایان نامه 

  1.  عنوان مقاله
  2.  چکیده مقاله 
  3.  کلمات کلیدی 
  4.  مقدمه مقاله 
  5.  پیشینه تحقیق 
  6. پیشینه پژوهشی مقاله 
  7. فرضیه تحقیق
  8. روش پژوهش
  9. روش تحلیل داده ها 
  10. نحوه نوشتن نتایج تحقیق 
  11. بحث و نتیجه گیری 
  12. پیشنهادات کاربردی یا پژوهشی 
  13. محدودیت های پژوهش 
  14. نحوه نوشتن منابع 

روش پژوهش

در این بخش نحوه انجام کار را شرح دهید. منظور از روش پژوهش، معرفی جامعه، نمونه و روش نمونه گیری در پژوهش های علوم انسانی و نحوه انجام کاریعنی شبیه سازی یا انجام آزمایش در پژوهش های فنی و علوم پایه می باشد. برای این کار در فصل مربوط به روش پژوهش که عموما فصل سوم می باشد مراجعه کرده و آن را خلاصه کنید. اگر کار شما ازمایشی است به نحوه ترتیب آزمایش نوع کنترل و نحوه اخذ داده ها و در نهایت روش تحلیل داده ها اشاره کنید. اگر کار غیر ازمایشی دارید به منبعی که قرار است داده از آنها داده گردآوری کنید و به نحوه اخذ آن اشاره کنید. در این بخش می توانید گامهای اجرای پژوهش بعد از گرآوری ادبیات نظری و پژوهشی بپردازید.

روش تحلیل داده ها در استخراج مقاله از پایان نامه

این بخش نیز عموما در فصل سوم پایان نامه شما موجود است،  در خصوص روش های تحیل داده های استفاه شده و نرم افزارهای کاربردی آن توضیح داده می شود. در این بخش بر کیفی و کمی بودن پژوهش، مقطعی یا طولی بودن پژوهش و نوع نرم افزار و همچنین نوع آزمون یا شبیه سازی یا طرح آزمایشی خود اشاره کنید. البته این بخش را می توانید در بخش روش پژوهش نیز اشاره کنید.

نحوه نوشتن نتایج تحقیق در استخراج مقاله از پایان نامه

این بخش نیز از فصل چهارم یا فصل یافته های پژوهش شما قابل خلاصه و درج می باشد. منتها باید به این امر توجه کنید که تنها بخش مربوط به یافته هایی را درج کنید که مربوط به سوال یا فرضیه پژوهش شما می باشد. برای مقاله از درج یافته ها و جداول جانبی خودداری کنید. مثلا دانشجویان علوم انسانی نباید در مقاله به ارائه کامل یافته های جمعیت شتاختی اقدام کنند و تنها اشاره ای خیلی اندک به آنها کفایت می کند. در این بخش فقط جداولی را کپی کنید که دقیقا مربوط به سوال پژوهشی شما می باشد. اگر قصد استخراج دو مقاله از پایان نامه خود را دارید جداول و یافته هایی که مربوط به سوالات پژوهشی شما نیست را برای مقاله بعدی نگه دارید. گزارش مربوط به یافته ها را خلاصه کنید.

بحث و نتیجه گیری در استخراج مقاله از پایان نامه

این بخش نیز یکی از بخش های مهم مقاله می باشد و بیشتر به هنر نویسندگی پژوهشگر مرتبط است. پرورش یک نتیجه گیری خوب و با قلم فرسایی پژوهشگر کار برای پذیرش مقاله آسانتر خواهد شد. برای این کار به فصل پنجم یا بخش نتیجه گیری مراجعه کنید و به صورت خلاصه و منسجم به نتیجه گیری کار بپردازید. ابتدا به یافته های مربوط به هرسوال و فرضیه پرداخته و به تبیین آن یعنی چگونگی و چرایی یافته بدست آمده بپردازید تا خواننده متوجه شود این یافته شما چه معنایی دارد. این بخش را به طور متوسط با یک تا سه صفحه منسجم به پایان برسانید.

پیشنهادات کاربردی یا پژوهشی در استخراج مقاله از پایان نامه

یکی از بروندادهای اصلی پژوهش شما باید پیشنهاد های کاربردی برای استفاده از یافته های شما در جهت حل مشکلات باشد. شما باید پیشنهادات کاربردی و اجرایی به ذی نفعان پژوهش بدهید تا بتوانند با یک نقشه راه دقیق مسائل پیش امده در راستای موضوع مورد بررسی را حل کنند. در بخش بعدی به پژوهشگران اتی پیشنهادهای جهت ادامه مسیر پژوهش برای شناسایی جوانب پنهان که از دید شما پنهان مانده ارائه دهید. این کار به پژوهشگران دیگر دید کافی جهت کشف های بعدی و تعریف موضوعات بعدی را می دهد.

محدودیت های پژوهش در استخراج مقاله از پایان نامه

اگر در طی اجرای پژوهش با محدودیت های مواجه بودید آن را برای استفاده کنندگان ذکر کنید تا در تفسیر آن دچار اشتباه نشوند. اما توجه کنید که محدودیت ها، مشکلات پژوهش نیست یعنی مواردی مانند نبود منابع یا نبود ابزارهای پژوهش نیست. حتما فقط محدودیت های ذاتی پژوهش را ذکر کنید.

نحوه نوشتن منابع در استخراج مقاله از پایان نامه

در درج منابع به سبک های رفرنس نویسی در مجله مورد نظر توجه کنید چراکه استایل مجله ها با هم متفاوت است و قبل از ارسال مقاله حتما به این امر توجه کنید.

خدمات موسسه اشراق در زمینه استخراج مقاله از پایان نامه

  • دریافت فایل پایان نامه شما از طریق ایمیل موسسه   isiisc2011@gmail.com  
  • ارسال به کارشناس مربوطه برای بررسی اینکه چه تعداد مقاله از پایان نامه شما می توان استخراج کرد.
  • استخراج مقاله از پایان نامه شما بر اساس حجم آن (بسته به میزان دیتاهای پایان نامه شما حداقل یک مقاله و حداکثر سه مقاله می توان استخراج نمود.)
  • ارسال مقاله برای ترجمه (چون مقاله به زبان فارسی استخراج می شود.)
  • معرفی مجلات مناسب در اسکوپ مقاله شما برای چاپ مقاله
  • بررسی مجله از طرف شما و تائید آن از سوی استاد راهنما و دانشگاه محل تحصیل
  • انجام کلیه مراحل سابمیت مجله برای اکسپت و چاپ مقاله در مجله
  • اکسپت مقاله و در نهایت چاپ مقاله شما 

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
موسسه اشراق، مسیر چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم را برای پژوهشگران و محققین  هموار می سازد و با ارائه خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره رایگان در خصوص انتخاب مجله مناسب، آنها را یاری می رساند.
برای ثبت سفارش میتوانید با شماره های 09149724933 و یا 04133373424 با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق