خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

با آزمون GRE آشنا شوید

انتشار 3 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

یکی از آزمون های تخصصی زبان که برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی، شرکت در آن لازم است، آزمون GRE می باشد.

با آزمون GRE آشنا شوید

GRE  چیست؟

دانشگاه‌های آمریکا و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر کشورهای دیگر ( اکثراً کانادا و بخش ریاضی آن در ترکیه ) نمره‌ی این آزمون را به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد ، دکترا و بالاتر ملاک قرار می دهند .

این آزمون به دو صورت ورقه‌ای “Paper base ” و کامپیوتری “Computer base” برگزار می‌شود که نوع کامپیوتری آن هم در ایران در دفعات متعدد برگزار می‌شود و پاسخ دو قسمت از سه  قسمت بلافاصله پس از اتمام ازمون بر روی نمایشگر ظاهر می شود.

نوع ورقه ای سالی سه بار برگزار می شود ، یک بار در اکتبر و یک بار در نوامبر و یک بار هم در فوریه. تعداد شرکت کننده در این امتحان دارای محدودیت نبوده و ثبت نام در این آزمون می تواند از طریق سایت موسسه ETS انجام پذیرد .

نمرات این آزمون تقریبا ۴۵ روز پس از برگزاری آماده خواهد شد و لازم به ذکر است جهت ارسال نمرات به دانشگاه تا ۴ دانشگاه رایگان می باشد در صورت ماندن برای پس از برگزاری رایگان نخواهد بود .

‎ نوع عمومی آزمون جی آر ای “GRE General ” ورقه‌ای ” Paperbase ” شامل سه بخش می‌باشد:

  1. Quantitative ( ریاضیات )
  2. Verbal ( واژگان )
  3. Analytical Writing ( بخش نوشتاری )

نکات مهم برای شرکت در آزمون GRE

1) فایده آمادگی در آزمون GRE، مرور نکات ریاضی ساده در دوران دبیرستان است.

2) فایده جی آر ایی، یادگیری معادل انگلیسی تمام قواعد ریاضی، فرمول ها، شیوه های حل مساله، اسامی اشکال ریاضی ومانند ان است که شاید در ادامه تحصیل با خواندن متون علمی دانشگاهی با آنها مواجه شوید.

3) فایده را باید در یادگیری کلمات پر کاربرد علمی و رسانه ای دانست که در آمادگی آزمون یاد می گیرید.

4) فایده مهم آمادگی آزمون GRE را باید در یادگیری قواعد درک مطلب دانست. فهمیدن نقطه های اتصال و انفصال و شیوه های تحلیل منطقی و درک صحیح در کمترین زمان، مقوله ای است که آمادگی در آزمون در اختیار داوطلبان قرار می دهد و قطعا در فرآیند تحصیلی در خارج از کشور، این مهارت به کار می آید.

5)، یادگیری شیوه های درست مقاله نویسی کوتاه است که در آزمون هم باید توصیفی نوشت و هم انتقادی و تحلیلی. بسیاری تا پیش از آمادگی آزمون جی آر ایی، ۲ مقاله به زبان انگلیسی هم ننوشته اند و با شرکت در کلاس های آمادگی آزمون، این مهارت های بسیار مهم برای تحصیل دانشجویان ارشد و دکترا را فرا می گیرند.

البته می شود ده ها دلیل برای به درد نخور بودن آزمون جی آر ایی ارائه کرد و از طرفی، دها دلیل مستند برای پر فایده بودن آن ذکر کرد.
به هر حال هر آزمونی، نقاط ضعف و قوتی دارد که باید به آن توجه داشت. این آزمون با همه نقاط مثبت و منفی که برایش می توان متصور شد، کسی را بی سواد نمی کند!

این آزمون و آمادگی در ان، شما را در زبان انگلیسی آکادمیک، با سواد می کند. قطعا پس از آمادگی در این آزمون، با مسائلی آشنا می شوید که شما را در مسیر تحصیل آکادمیک، یاری می کند. بنابراین اگر قصد آمادگی در این آزمون را داشتید، به این فکر کنید که جی آر ایی ، دانش زبان انگلیسی (English language proficiency) شما را ارتقا خواهد داد و وقت و هزینه ای که صرف می کنید، در آینده موثر خواهد بود.

ساختار آزمون GRE

GRT

آزمون جی آر ایی بیش از ۳ ساعت به طول خواهد انجامید. برای همین، خود را برای آزمونی نسبتا فشرده آماده کنید.

پارتیشن اول: مربوط به پرسش های ریاضی(quantitative)  است که شامل ۲ بخش و هر بخش ۲۰ سوال دارد. مدت زمان این بخش، ۳۵ دقیقه خواهد بود بعنی برای پاسخ به هر سوال، بیش از ۹۰ ثانیه وقت خواهید داشت.

پارتیشن دوم: مربوط به درک مطلب (Reading) است که شامل دو بخش مجزا بوده و ۲۰ پرسش مطرح می شود و برای هر پرسش، ۱.۵ دقیقه وقت خواهید داشت.

برای بخش نوشتاری، بخش موضوعی، ۳۰ دقیقه و بخش تحلیلی و استدلالی نیز ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت. توجه کنید که در بخش نوشتاری، به محض این که task1  به اتمام رسید، task2 آغاز می شود و شما فرصتی برای نگهداری زمان برای نوشتن و ویرایش و جمع بندی نخواهید داشت و سیستم به طور اتوماتیک دسترسی شما را قطع می شود.

نکات مهم بخش نوشتاری در آزمون GRE

  1. حتما در مدت زمانی محدود آزمون، تمرین نوشتن بکنید.
  2. حتما تایپ سریع را یاد بگیرید.
  3. حتما شیوه نگارش درست کلمات را تمرین کنید.
  4. حتما شیوه نقطه گذاری صحیح را در مقالات تمرین کنید.
  5. به اندازه بنویسید و از اضافه گویی پرهیز کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق