خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

با آزمون MSRT آشنا شوید

انتشار 3 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

کسب نمره قبولی از آزمون زبان وزارت علوم و تحقیقات تحت عنوان MSRT یا MCHE برای داوطلبین شرکت در کنکور دکتری و همچنین آزمون جامع دکتری مورد نیاز است.

با آزمون MSRT آشنا شوید

آرمون MSRT یا MCHE مخفف Ministry of Culture and Higher Education یا Ministry of Science, Research and Technology  توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طراحی شده و زیر نظر این سازمان برگزار می شود. آزمون MSRT بیشتر برای دانشجویان دکتری که می خواهند مجوز شرکت در آزمون جامع را داشته باشند و یا در مصاحبه دکتری شرکت نمایند، مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمون به جهات زیادی مورد استقبال افراد زیادی می باشد:

  • هزینه شرکت در آزمون MSRT نسبت به آزمون های بین المللی دیگر کمتر می باشد.
  • اکثر دانشگاهای داخلی آزمون MSRT را قبول می کنند.
  • این آزمون در سال, ۱۰ بار برگزار می‌شود و شرکت در آزمون, محدودیت ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره, می‌توان در دوره‌های بعدی نیز ثبت نام کرد تا به نمره دلخواه دست‌ یافت.
  • جواب های آزمون معمولا یک هفته تا 10 روز پس آزمون اعلام می شود.
  • متقاضی در صورت انصراف از آزمون و جابجایی تاریخ, نمی تواند هزینه را باز پس گیرد.
  • مدرک این آزمون از زمان صدور، در داخل کشور به مدت ۲ سال اعتبار دارد و در خارج از کشور فاقد اعتبار است.

زمان بندی و تعداد پرسش های آزمون MSRT

نمره قبولی در این آزمون، حداقل نمره 50 می باشد. در مصاحبه دکتری کسب امتیاز بیشتر در این آزمون، شانس پذیرش را بالا می برد. ازمون MSRT از سه قسمت تشکیل شده است که دارای 100 سوال می باشد و شما باید در مدت زمان 100 دقیقه به انها جواب دهید.

  1.  بخش شنیداری Listening Comprehension (شامل ۳۰ سوال)
  2.  بخش گرامر و دستور زبان Structure and Written Expression (شامل ۳۰ سوال)
  3.  بخش واژگان و درک مطلب reading comprehension (شامل ۴۰ سوال)

دفترچه سوالات در یک مرحله توزیع می‌شود; ابتدا بایستی به بخش شنیداری پاسخ دهید و سپس به سراغ بخش های دیگر بروید.

 ثبت نام در آزمون MSRT

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون MSRT باید اول در سامانه پروفایل بسازند. ساختن پروفایل و همچنین ارسال پیام  فقط در روز و ساعت اداری امکان پذیر می باشد (شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16) بعد از ساعت 16 و روزهای تعطیل سامانه اجازه ساختن پرو فایل جدید به داوطلبان نمی دهد.
 در صفحه ورودی سامانه آیکون ثبت نام را کلیک نموده و فرم ثبت نام را بدقت تکمیل نموده و بعد از تکمیل مشخصات، عکس (جدید -تمام رخ و زمینه روشن)-صفحه اول اصل شناسنامه-کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی  یا کارت دانشجویی) را اسکن نموده (تصاویر باید حتما" اسکن شده باشد عکسبرداری با تلفن همراه قابل قبول نمی باشد ) و در پرو فایلتان اپلود نمائید و طبق تاریخ هایی که در تقویم آزمون درج می شود اقدام به ثبت نام نمائید. (فرمت تصاویر اسکن شده  باید بصورتJPG و اندازه آن زیر 500 کیلو بایت باشد).
بدین صورت که اول آزمون مورد نظر و حوزه انتخابی را رزرو نموده و طبق مهلتی که سامانه به شما جهت پرداخت هزینه آزمون می دهد اقدام کنید پرداخت هزینه فقط بصورت آنلاین می باشد و بعد از پرداخت حتما" کد ره گیری را یادداشت نمائید.
توجه :
ضمنا"  تائید مدارک  توسط مدیر سامانه بعد از ساختن پرو فایل توسط داوطلبان انجام می گیرد. در صورتیکه که پرو فایلتان تائید نشد دارای نقص می باشد و نقص آن توسط مدیر سامانه در پرو فایلتان  قسمت ارسال و دریافت پیام برای شما ارسال می شود. لطفا" به قسمت فوق مراجعه نموده و نواقص را برطرف نموده و مجددا" آیکون ارسال مدارک را کلیک نمائید.
در انتخاب تاریخ و حوزه آزمون دقت لازم را داشته باشید.  چون انصراف یا تغییر تاریخ و تغییر حوزه آزمون  امکان پذیر نمی باشد.

برای ثبت‌نام در آزمون MSRT  به این سایت مراجعه نمایید: msrt-exam.saorg.ir

منابع آزمون (MSRT (MCHE

تهیه منابع آزمون MSRT  یکی از دغدغه های  اصلی داوطلبان است. برای آزمون MSRT  از همان منابع تافل استفاده می‌شود. منابع پیشنهادی این آزمون بدین شرح است:

 TOEFL Preparation KIT

Barrons essential words for toefl

Understanding and Using English Grammar – By: Betty Azar

504 words

Vocabulary for high school students

(Longman Preparation for the TOEFL (the paper-based

البته این منابع تمام منابع برای آزمون نمی باشد و سوالات تنها از این منابع نمی باشد چرا که داوطلبینی بودند که با مطالعه این کتاب ها در سر جلسه امتحان با لغات و ابهامات زیادی روبرو شدند پس می توان گفت تمام ژورنال‌های بین‌المللی که به زبان انگلیسی منتشر می‌گردند و مقالات به روز دنیا نیز, در دسته بندی منابع سوالات قرار دارند.

در صورتی که داوطلب بخواهد مدرک MCHE یا MSRT را به دانشگاه آزاد ارائه کند، می بایست حداقل نمره ۶۵ در این آزمون کسب کرده باشد; که البته در مواردی, بسته به دانشگاه مورد نظر متغیر است و از ۴۵ تا ۷۵ تغییر می‌کند.
توجه داشته باشید که آزمون MSRT نمره منفی ندارد اما اگر به یک سوال, بیش از یک پاسخ داده شود, نمره ای به آن تعلق نمیگیرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق