خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

چاپ مقاله ای اس ای (ISI) در نشریات معتبر

انتشار 28 فروردین 1397
مطالعه 3 دقیقه

ملاک ارزشیابی تحقیقات دانشجویان و پژوهشگران در مصاحبه های علمی و اپلای برای دانشگاه های خارج از کشور و اساتید، مقالات چاپ شده در مجلات معتبر ISI می باشد.

چاپ مقاله ای اس ای (ISI) در نشریات معتبر

پايگاه اطلاعاتی مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) آی اس آی Institute for Scientific Information از مهمترین و معتبرترین موسسات بین المللی جهت فهرست بندی مجلات علمی معتبر و پوشش فراگیر جدیدترین تحقیقات صورت گرفته در جهان است. موسسه ISI تمرکز اصلی خود را بر پایه علم سنجی و انتشار مجلات با مقاله های استاندارد پژوهشی می باشد. این موسسه در سال 1960 توسط گارفیلد  Eugene Garfield (دانشمند آمریکایی دارای دکتری زبان شناسی ساختاری دانشگاه پنسیلوانیا) تاسیس شد. این موسسه توسط Thomson Scientific institute  در سال 1992 خریداری شد و به  ISI Thomson که امروزه به نام Thomson Scientific شناخته شده است، تغییر نام داد.

مجلات و نشریات ISI

به تمام ژورنال ها و مجلات ارائه شده در پایگاه اطلاعاتی تامسون رویترز به اصطلاح ISI  گفته میشود که نامگذاری با استناد به نام قدیمی این موسسه Institute for Scientific Information می باشد. مجلات نمایه شده تحت پوشش تامسون رویترز، به سه دسته با حوزه های متفاوت طبقه بندی می شود. 

  1. Science Citation Index Expandedنمایه  Science Citation Index Expanded با نام اختصاری SCI  می باشد.
  2. Social Science Citation Indexنمایه  Social Science Citation Index Source Publication با نام اختصاری SSCI  می باشد.
  3. Arts and Humanities Citation Indexنمایه  Arts and Humanities Citation Index با نام اختصاری SCIE  می باشد.

در غیر اینصورت مجلات به عنوان مجلات ISI Listed به شمار می روند. برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در ISI می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید:

تامسون رویترز: آدرس http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/

سایت JCR: آدرس http://www.bioxbio.com/if/ 

طبق بخش نامه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی امتیازات متفاوتی بر اساس نوع مجلات و ژورنال های نمایه شده در (Web of Science (WOS یا JCR، ISI Master List یا ISI Listed، و یا ISC برای پژوهشگر در نظر گرفته می شود. ملاک ارزشیابی تحقیقات دانشجویان و پژوهشگران در مصاحبه های علمی و اپلای برای دانشگاه های خارج از کشور و اساتید مجله ای می باشد که مقاله خود را در آن به چاپ رسانده اید. در ایران بیشترین امتیاز پژوهشگری به مقالات چاپ شده در مجلات معتبر ISI تعلق می گیرد.

نکات مهم در انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله ISI

  • ایندکس بودن مجله

 ژورنال مورد نظر حتماً در لیست ژورنال های معتبری همچون ISI, SCOPUS,ISC, PUBMED  نمایه شده باشد. 

  • اسکوپ مجله و ژورنال

مجلات معتبر علمی اغلب به صورت تخصصی کار می کند و مقالات مربوط به یک اسکوپ را تحت پوشش قرار داده و مقالات ان را چاپ می کنند پس مقاله خود را برای مجله ای که در اسکوپ مقاله تان است بفرستید و یک نقطه بسیار مهم دیگر سخت گیری مجلات خیلی تخصصی می باشد داوری بسیار سختگیرانه تری دارند.بعنوان نمونه یک ژورنال که در اسکوپ بیماری قلبی مقالات علمی چاپ می نماید از اساتید مجرب این حیطه به عنوان داور استفاده می‌کنند و مقاله شما توسط آنان داوری می‌شود. اما یک مقاله در حیطه پزشکی احتمالاً از داورانی استفاده می‌کند که در حیطه شما دارای تخصص کافی نیستند و بنابراین خیلی سخت‌گیری نخواهند کرد.

  • ایمپکت فاکتور  (IF)

شاخص ایمپکت فاکتور برای یک ژورنال و در یک سال مشخص، از تقسیم تعداد مقالات ارجاع کننده، به مقالات منتشر شده آن ژورنال در دو سال قبل از آن، بر همه مقالات منتشر شده ای است که در ان ژورنال در دوره دو ساله به دست می آید. اگر قصد چاپ مقاله در ژورنال بسیار معتبری هستید باید ایمپکت فاکتور بالا انتخاب نمایید ولی اگر حس می کنید مقاله تان سطح علمی متوسطی را دارد از ژورنال بدون ایمپکت فاکتور یا با ایمپکت فاکتور پایین را انتخاب کنید تا شانس اخذ پذیرش بیشتری داشته باشید.

  • تعداد نسخه های چاپ شده مجله در سال

برخی ژورنال ها ۱ یا ۲ بار در سال چاپ می‌شوند در حالی که برخی دیگر ۴ بار یا ۶ بار و حتی گاهی اوقات ۱۲ بار و بیشتر. انتخاب مجله با تعداد چاپ بیشتر  احتمال پذیرش بیشتر و زمانداوری کمتررا دارد.

  • توجه به درصد ریجکت های مجله

هر ژورنالی یک درصدی مشخصی از تعداد مقالات ریجکت شده دارد که می توانید با استدلال آن در یابید که احتمال اکسپتو پذیرش مقاله شما چقدر می باشد. 

  • هیئت داوران مجله

ژورنال هایی که از هیئت داوران سرشناس استفاده می‌کنند جنبه علمی مقاله را به درستی بررسی می نمایند ونکات قابل تاملی را در مورد مقاله تان ذکر خواهند نمود که کمک بسیاری برای شما می باشد. 

  • پروسه داوری

پروسه داوری در برخی مجلات در یک بازه زمانی مشخص انجام می شود و نتیجه را اعلام می نمایند اما برخی دیگر زمان مشخصی را ندارند و ممکن است یک مقاله چندین ماه در پروسه داوری قرار بگیرد. 

  • بلک لیست نبودن مجله انتخابی

قبل ار انتخاب مجله برای سابمیت مقاله حتما از بلک لیست نبودن مجله مطمئن شوید تا مقاله شما مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد باشد

 جدیدترین و آخرین لیست ژورنال های نامعتبر(Blacklist)

ژورنال های نامعتبر(Blacklist) وزارت علوم 

ژورنال های نامعتبر(Blacklist) وزارت بهداشت 

ژورنال های نامعتبر(Blacklist) دانشگاه آزاد اسلامی 

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
موسسه اشراق، مسیر چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم را برای پژوهشگران و محققین  هموار می سازد و با ارائه خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره رایگان در خصوص انتخاب مجله مناسب، آنها را یاری می رساند.
برای ثبت سفارش میتوانید با شماره های 09149724933 و یا 04133373424 با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده
تیم پشتیبانی
3 سال پیش
در پاسخ به:
اگر ژورنالی در لیست ISI باشد. چگونه می توان IF آن را بررسی کرد؟
با سلام و احترام از لینک زیر میتواند ایمپکت مجله را بدشت آورید . https://www.bioxbio.com/ باتشکر
بازدیدکننده
مهرداد
5 سال پیش
اگر ژورنالی در لیست ISI باشد. چگونه می توان IF آن را بررسی کرد؟


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق