خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

چاپ مقاله در یک مجله ISI خوب

انتشار 2 اسفند 1396
مطالعه 3 دقیقه

ویژگی های یک مجله ISI خوب دانشجویان و پژوهشگران در آخرین مرحله از فرایند پژوهش خود، باید نتایج آن را منتشر کنند که این مرحله معمولاً با انتخاب یک مجله مناسب و چاپ مقاله پایان می‌پذیرد. بار

چاپ مقاله در یک مجله ISI خوب

ویژگی های یک مجله ISI خوب

دانشجویان و پژوهشگران در آخرین مرحله از فرایند پژوهش خود، باید نتایج آن را منتشر کنند که این مرحله معمولاً با انتخاب یک مجله مناسب و چاپ مقاله پایان می‌پذیرد. بارها مشاهده شده است که یک مقاله قوی و خوب در یک مجله ضعیف و نامناسب به چاپ رسیده است و به نوعی زحمات نویسنده مقاله به هدر رفته است. در این مطلب چند نکته درباره انتخاب یک مجله مناسب ISI برای چاپ مقاله را به شما توضیح خواهیم داد.

 ژورنال ISI و معیارهایش

۱- حیطه مجله: هر مجله در یک حیطه پژهشی خاص برای مثال روانشناسی یا پزشکی فعالیت می‌کند. شما باید در سایت مجله گستره موضوعی که آن مجله به انتشار مقاله می‌پردازد را بررسی کنید و در صورتی که مقاله شما با موضوعات مجله مرتبط است اقدام به ارسال مقاله خود نمایید. البته یک نکته مهم این است که هر چه مجله مورد نظر تخصصی‌تر باشد احتمال پذیرفتن مقاله دشوارتر است. برای مثال یک مجله که در حیطه بیماری آلزایمر فعالیت می‌کند از پژوهشگران برتر این حیطه به عنوان داور استفاده می‌کنند و مقاله شما توسط آنان بررسی می‌شود. اما یک مقاله در حیطه پزشکی احتمالاً از داورانی استفاده می‌کند که در حیطه شما دارای تخصص کافی نیستند و بنابراین خیلی سخت‌گیری نخواهند کرد.

۲- نمایه شدن مجله: باید دقت نمایید که مجله مورد نظر حتماً در لیست مجلات ISI نمایه شده باشد. همچنین شما می‌توانید در لیست مجلات اسکوپوس، پاب مد یا ISC نیز مقاله خود را چاپ کنید. مهم این است که شما اول ملاک خود را تعیین کنید که مجله باید در کجا نمایه شود.

۳- ضریب تأثیر: اگر می‌خواهید مقاله خود را در مجلات ISI چاپ کنید باید ببینید مجله چه ضریب تأثیری دارد. اگر مقاله شما قوی است از مجلات با ضریب تأثیر بالا استفاده کنید و در غیر این صورت مجلات بدون ضریب تأثیر یا با ضریب تأثیر پایین را انتخاب کنید.

۴- تعداد شماره‌های چاپ در سال: برخی مجلات ۱ یا ۲ بار در سال چاپ می‌شوند در حالی که برخی دیگر ۴ بار یا ۶ بار و حتی گاهی اوقات ۱۲ بار و بیشتر. هر چه مجله‌ای شماره‌های بیشتری در سال چاپ کند احتمال پذیرش بیشتر و زمان بررسی مقاله شما کمتر خواهد بود.

۵- نرخ رد مقالات: هر مجله‌ای میزان مشخصی از نرخ رد مقالات را دارد. برای مثال برخی مجلات ۹۰ درصد مقالات ارسالی را رد می‌کنند و برخی دیگر ۳۰ درصد را. هر چه میزان نرخ رد مقالات کمتر باشد احتمال پذیرش مقاله شما در آن مجلات یشتر است.

۶- اعضای هیئت داوران مجله: مجلاتی که از هیئت داوران سرشناس استفاده می‌کنند به احتمال بیشتر کار شما را از جنبه علمی مورد توجه قرار خواهند داد و نه سایر جنبه‌ها. علاوه بر این حتی اکر مقاله شما رد شود چیزهای بسیاری از این هیئت داوران خواهید آموخت. فراموش نکنید که حتی در مجلات ISI نیز آشنا بودن با هیئت داوران و سفارش اساتید نقش در پذیرش مقاله نقش دارد.

۷- مشخص بودن فرایند داروی: برخی مجلات بر طبق یک برنامه زمانی منظم مقالات را داوری و تایید یا رد شدن آن را به شما اطلاع می‌دهند. اما برخی مجلات نظم مشخصی ندارند و گاهاً مقاله شما ماهها در دست داوران قرار دارد و سبب اتلاف وقت شما می‌شوند.

۸- قرار نداشتن در لیست مجلات نامعتبر: قبل از ارسال مقاله به یک مجله ISI ابتدا لیست مجلات نامعتبر وزارت علوم و وزارت بهداشت را مطالعه کرده و از نبودن نام مجله مورد نظرتان در این لیست مطمئن شوید.

نتیجه نهایی در رابطه با انتخاب مناسب مجله ISI

با توجه به آنچه در بالا گفته شد و همچنین توجه به نکات دیگری در رابطه با کیفیت مجلات، شما می‌توانید یک مجله ISI مناسب برای چاپ مقاله خود انتخاب نمایید. فراموش نکنید که کار علمی شما که ماهها بر روی آن زحمت کشیده‌اید در این مرحله به ثمر می‌نشیند، بنابراین در انتخاب مجله ISI عجله نکرده و با دقت عمل نمایید.

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.

موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.

برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق