خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

چاپ مقاله پولی

انتشار 27 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

چاپ مقالات علمی دانشجویان عزیز در مجلات معتبر دنیا، یا به صورت رایگان و یا به صورت پولی انجام می شود.

چاپ مقاله پولی

یک نوع دسته بندی مجلات علمی هست که بر اساس پولی یا رایگان بودن چاپ آنها می باشد. مجلاتی که در ازای چاپ مقالات علمی هیچ هزینه ای از نویسنده دریافت نمی کنند به مجلات رایگان معروفند و مجلات که در ازای چاپ مقاله، از نویسنده پولی را دریافت می کنند به مجلات پولی مشهورند.

انواع مجلات علمی پولی 

اما یک نکته قابل توجه این است که این دسته بندی مجلات بر اساس پولی بودن، صرفا و به اشتباه در ایران دسته بندی می شود. در واقع  ژورنال پولی‌ همان ژورنالهای open access می باشند که مبلغ چاپ را به جای دریافت از user از author یا نویسنده دریافت میکنند تا paper یا مقاله برای همه قابل دسترسی‌ و استفاده باشد. اخیرا open access publishing حتی مورد توجه انتشارات معتبری مانند springer هستند و جدیداً هر دو آفر  publication suppose to subscription fee (چاپ با پرداخت حق اشتراک) یا open acess را به نویسندگان مقالات پیشنهاد میدهند.

اما مشکل از زمانی‌ ایجاد شد که تعدادی ژورنالها با اسامی مشابهی مانند applied sciences, world applied sciences middle east applied sciences و ... که به شکل جالبی‌ از فرمت چاپ یکسانی برخوردار میباشند و بنظر می‌رسد از یک منبع یکسان ساپورت میشوند، خود را ISI نامیدند و به شکل جالبی‌ همگی‌ فقط در zological record ایندکس میباشند و نه در sci. بنابرین امکان گرفتن ایمپکت فاکتور برایشان نیز وجود ندارد. این مجلات همان دسته سوم یا مجلات پولی بی اعتبار هستند که فاقد داوری تخصصی می باشند.

پولی بودن به هیچ وجه به معنی بی اعتبار بودن نیست.  پولی بودن مجله به منزله معتبر بودن و یا نبودن آن نیست چون مجلات پول مجله را یا از نویسنده مقاله دریافت می کنند و مقاله برای خوانندگان رایگان می باشد و یا از خوانندگان این هزینه و مبلغ را دریافت می کنند و چاپ مقاله در این مجلات برای نویسندگان رایگان می باشد.
خیلی از مجلات معتبر هستند که charge دارند. عموما یه سری مجلات هستند که در یه فیلد خاص شناخته شده هستند و اعتبار دارند حالا اگر هم خیلی معتبر نباشند دارای یک سری شاخص هایی هست که به این مسئله کمک می کنند. 

تقسیم بندی مقالات بر اساس دسترسی

دسترسی یا عدم دسترسی به مقالات، به مجله بستگی دارد. اگر مجله برای چاپ مقاله، از نویسنده هزینه دریافت کند یا نه، دسترسی مقاله را رقم میزند. Open access یا close access بودن مجلات ارتباطی به ISI بودن یا نبودن آنها ندارد. ممکن است مجله ای ISI باشد اما دسترسی آزاد به مقالات را امکان پذیر نباشد.

مقاله Open access : مقالات دسترسی آزاد، به مقالاتی خطاب میشود که ناشر مجله، بابت چاپ مقاله از نویسنده یا مولف مقاله هزینه دریافت می کند اما در  دسترسی این مقالات برای خوانندگان رایگان خواهد بود و برای دانلود فایل مقاله هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

مقاله close access: مقالات بصورت رایگان در مجلات چاپ می شوند،  ناشر مجله از نویسنده هزینه ای برای چاپ مقاله دریافت نمی کند. اما خوانندگان مقاله  برای دریافت فایل مقاله لازم است تا هزینه پرداخت کنند. در اصطلاح به این نوع مقالات، به مقالات پولی شناخته می شوند.

مراحل چاپ مقاله در مجلات معتبر

  1. ارسال درخواست خود به ادرس ایمیل  isiisc2011@gmail.com 
  2. ارسال عنوان مقاله  ورشته تحصیلی خودبه موسسه جهت معرفی مجلات در اسکوپ مقاله تان
  3. بررسی مقاله و پیشنهاد مجلات معتبر مرتبط با مقاله
  4. انتخاب یکی از مجلات پیشنهادی توسط سفارش دهنده
  5. فرمت بندی در ساختار وچارچوب مجله درخواستی
  6. ارسال مقاله به مجله 
  7. داوری مقاله
  8. دریافت نامه پذیرش
  9. چاپ مقاله
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق