خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

دسته بندی مجلات علمی بین المللی

انتشار 22 اسفند 1396
مطالعه 3 دقیقه

پژوهشگران ارجمند برای چاپ مقالات ارزشمند خود به دنبال مجلات معتبر برای چاپ می گردند ما در اینجا این مجلات را برای شما معرفی میکنیم تا با آشنایی از مجلات معتبر بتوانند مقاله خود را در مناسب تر

دسته بندی مجلات علمی بین المللی

تفاوت مقالات از زاویه محتوای نگارشی

محتوای مقاله یا همان ساختار مقاله می باشد، ساختار نوشتاری مقالات در نتیجه یک پژوهش نوشته می شوند ویا با تحجزیه و تحلیل نوشته های سایرین بر تحلیل جدیدی برسند، مقالات را از نظر ساختاری بررسی می کنیم.

  • مقالات پژوهشي‌ research articles:  مقالات پژوشی که از تحقیقات علمی صورت گرفته نوشته میشود و چون این مقالات بر یافته های علمی استوار است به آن گزارش تحقیق هم معروف است.
  • مقالات تحليلي‌:  مقالاتی را که پژوهشگران با استفاده از تجربیات کتابخانه ای سایر مولفین و از منابع پژوهشی آنها پایه ریزی شده مقالات تحلیلی گویند که ممکن است با نظریه های قبلی را تکمیل و یا درصدد اثبات آنها برآید یا آنها را چالش بکشد.
  • مقالات مروری review articles:  مقالات مروری در حقیقت به مقالاتی که به تجزیه و تحلیل مقالاتی میپردازد که قبلا منتشر شده اند و با تحليل‌ كلان‌ و ارزيابي‌ انتقادي‌ به نوشته‌هايي‌ مي‌پردازد كه‌ قبلاً انتشار یافته اند و ساختاربندی، يكپارچه‌سازي‌ و ارزشيابي‌ مقاله انتشار یافته، برای پيشرفت‌ پژوهش‌هاي‌ امروزه در جهت‌ روشن‌ شدن مسئله‌اي‌ مشخص‌ دنبال‌ مي‌ نماید.
  • مقالات با موضوع خاص case reports : گزارشی  از یک کشف جدید و نادر پزشکی با عوارض بسیار کمتر مورد استقبال و کمیاب می باشد.
  • مقالات کوتاه brief research reports: در مواردی مجلات برای به چاپ رساندن سریع مقالات علمی و انتشار یافته های علمی و افزایش تعدا نقاله های منتشره در مجله اقدام به چاپ مقالات کوتاه پژوهشی میکنند.
  • مقالات جمعبندی: اين‌ نوع‌ مقالات برای جمعبندی و انعكاس‌ نقطه‌نظرهاي‌ مختلف‌ درج‌ شده در نوشته‌هاي‌ مرتبط‌ با موضوعي‌ خاص‌ پرداخته میشود و پژوهشی نو ارائه داده نمیشود و مقاله را مورد سنجش قرار نمیدهد.

تقسیم بندی مقالات نحوه انتشار

  • مقالات کنفرانسی: این نوع از مقالات در کنفرانس ها، کنگره ها، یا همایش ها به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می شوند. برخی در این همایشها، مقالات ارسالی بهترین آنها را انتخاب و در مجلات معتبر علمی به چاپ می رسانند.
  • مقالات ژورنالی: مقالاتی با هدف چاپ در مجلات و نشریات علمی بین المللی ISI,ISC,SCOPUS و یا نشریات علمی پژوهشی داخلی برای داوری به مجلات سابمیت می شوند. مقالات ژورنالی نگارش، دقت بیشتری نیاز دارد و اعتبار بالاتری از مقالات کنفرانسی دارد.

تقسیم بندی مقالات نسبت به دسترسی به آنها

دسترسی یا عدم دسترسی به مقالات، به مجله بستگی دارد. اگر مجله برای چاپ مقاله، از نویسنده هزینه دریافت کند یا نه، دسترسی مقاله را رقم میزند. Open access یا close access بودن مجلات ارتباطی به ISI بودن یا نبودن آنها ندارد. ممکن است مجله ای ISI باشد اما دسترسی آزاد به مقالات را امکان پذیر نباشد.

  1. مقاله Open access : مقالات دسترسی آزاد، به مقالاتی خطاب میشود که ناشر مجله، بابت چاپ مقاله از نویسنده یا مولف مقاله هزینه دریافت می کند اما در  دسترسی این مقالات برای خوانندگان رایگان خواهد بود و برای دانلود فایل مقاله هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.
  2. مقاله close access: مقالات بصورت رایگان در مجلات چاپ می شوند،  ناشر مجله از نویسنده هزینه ای برای چاپ مقاله دریافت نمی کند. اما خوانندگان مقاله  برای دریافت فایل مقاله لازم است تا هزینه پرداخت کنند. در اصطلاح به این نوع مقالات، به مقالات پولی شناخته می شوند.

تقسیم بندی انواع مجلات 

  1. مقالات ISI : مجلاتی که در سایت تامسون رویترز نمایه میشوند به مجلاتISI مشهور هستند و اعتبار بالایی دارند و مقالات چاپ شده در این مجلات از امتیازات ویژه برخوردار میشوند. مجلات ISI از لحاظ داشتن ضریب تاثیر بر دو نوع ISI Listed و JCR تقسیم می شوند. مجلات JCR دارای ضریب تاثیر هستند و معتبرترین مجلات جهان هستند. مجلات ISI Listed فاقد ضریب تاثیر می باشند. 
  2. مقالات ISC به مقالاتی که در مجلات نمایه شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، را ISC می نامند. این پایگاه اطلاعاتی در کشور ایران در شهر شیراز واقع شده است. اعتبار علمی مقالات چاپ شده در ISC برای پایه گذاری معیارهای علم سنجی با قوانین علمی با مقالات ISI برابری می کند.  
  3. مقالات SCOPUS : این نوع مقالات در نشریات تحت پوشش موسسه الزیویر منتشر می شوند که در کشور هلند  تاسیس شد. این پایگاه بین رشته‌ای است و دامنه مطالب تحت پوشش این مجموعه شامل اکثریت  رشته های فنی Technical، پزشکی Medical، علوم اجتماعی Social Sciences، ادبیاتiterature، هنر Art و علوم انسانی Humanities می باشد.
  4. مقالات Pubmed/Medlin : پابمد موتور جستجوی تحت وب و رایگان هست که دسترسی به بسیاری از رشته های علوم پزشکی و زیست شناسی را فراهم می کند. اصلی ترین پایگاه داده پاب‌مِد، مدلاین است که مهمترین و معروفترین پایگاه داده اطلاعات کتاب‌شناختی مقالات زیست-پزشکی هست و به همین دلیل در برخی موارد  به اشتباه دو واژه پاب‌مِد و مدلاین به جای یکدیگر بکار میروند. 

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.
برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق