خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

کاور لتر چیست( cover letter)؟

انتشار 5 اسفند 1396
مطالعه 4 دقیقه

ادیتورهای مجله به برخی از اصول کلیدی در مجلات ارسالی به انها نگاه کنند تا فرآیند تصمیم گیری در مورد مقاله مزبور را سریعتر کنند و بتوانند مقلات مورد نظر خود را انتخاب نمایند. تقریباً تمامی ادی

کاور لتر چیست( cover letter)؟

اولین مورد در مقاله ارسالی برای ادیتورهای مجله

ادیتورهای مجلات معمولا در ابتدا به برخی از اصول کلیدی نگاه میکنند تا مراحل تصمیم گیری در مورد یک مقاله را سریعتر انجام دهند و مقاله مورد نظر خود را انتخاب کنند. تقریبا بیشتر ادیتورهای مجلات به اولین موضوعی که به آن توجه میکنند کاورلتر است و باید کاورلتر را در یک فایل جداگانه به همراه مقاله و به صورت کاملا مشخص به مجله فرستاده شود.

کاور لتر را چگونه بنویسیم؟

کاورلتر باید به صورت خلاصه نه فقط اجزای کلیدی پژوهش را در برگیرد مورد توجه است بلکه باید چرایی و چگونگی ارتباط موضوع مقاله خود با موضوع و اسکوپ مجله را به روشنی و به وضوح تعیین کند. یکی از شایع‌ترین دلایل رد یک مقاله آن است که مقاله با اسکوپ مجله در ارتباط نیست. باید اذعان کنیم که ادیتور به محتوای مقاله شما توجهی ندارد و صرفاً با قدرت تبیین شما در کاورلتر سروکار دارد. برای مثال، فرض کنید یک دانشجوی معماری درباره طراحی فضای داخلی ساختمان و تاثیر آن بر روی افسردگی و اضطراب ساکنان پژوهشی انجام داده است و قصد دارد مقاله خود را در یک مجله روانشناسی چاپ کند. حال، با توجه به اینکه اطلاعات تحصیلی مولف یا مولفان در رشته معماری است باید تبیین و توجیه دقیق و شفافی از چرایی ارتباط این مقاله با اسکوپ مجله به ادیتور ارایه گردد که در غیر اینصورت ادیتور به احتمال بسیار زیادی مقاله را ریجکت خواهد نمود. ادیتورها درباره میزان ارتباط مقاله با موضوعیت مجله بسیار حساس هستند و درباره آن هیچگونه انعطاف‌پذیری ندارند.

اگر موضوعیت مقاله با اسکوپ مجله ارتباط روشنی نداشته باشد سعی کنید در مناطق حساس از کلیدواژه‌های مرتبط با اسکوپ مجله استفاده نمایید؛ این مناطق حساس عبارتند از کاورلتر، چکیده و بخش کلیدواژگان. همچنین، در کارولتر سعی کنید به صورت شفاف کاربردهای آتی مقاله‌تان را برای خوانندگان و پژوهش‌های بعدی بنویسید و اینکه چرا فکر می‌کنید برای خوانندگان ژورنال این مقاله جذاب خواهد بود. در داخل کاورلتر باید به ادیتور نشان دهید که شما اصول مربوط به کپی رایت را دیده و مطالعه نموده‌اید.

اگر شما کاورلتر را خوب نوشته باشید ادیتور را مجاب خواهید کرد تا به فایل مربوط به مقاله اصلی شما برود و آن را برای مراحل بعدی انتخاب نماید. در مراحل بعدی، داوری مقاله برحسب کیفیت مقاله از دیدگاه‌‌های مختلف به شما بازخوردهایی را ارایه خواهد داد و این احتمال وجود دارد که مقاله رد شود یا بعد از اصلاحات احتمالی مورد پذیرش قرار گیرد.

نحوه نوشتن کاور لتر cover letter برای مقاله

رعایت نکات زیر در نوشتن کاور لتر ضروری است. در کاور لتر حتما عنوان Title مقاله را بنویسید. در کاور لتر برای سردبیر دلایل ارسال مقاله شما به این ژورنال را تشریح نمایید. در کاور لتر نکات کلیدی مقاله ارزشمندتان را توضیح دهید. در کاور لتر دلایل جذابیت و جالب بودن مقاله شما برای خوانندگان این مقاله را توضیح دهید. متن کاور لتر می بایست کوتاه و جامع باشد (حداکثر یک صفحه).
به سردبیر مقاله در کاورلتر اشاره کنید که این مقاله فقط و فقط برای این ژورنال فرستاده شده و در جای دیگری تحت داوری نمی باشد. اگر تعداد نویسندگان مقاله شما بیش از یک نفر باشد، در کاور لتر حتما بنویسید که تمامی نویسندگان مقاله در ارسال این مقاله به این مجله هم نظر هستند (برخی ژورنال ها دارای یک فرم جداگانه و Sample برای این مورد هستند)
متن کاور لتر باید بصورت کاملا اداری و رسمی نگاشته شود. در ابتدای کاورلتر مقاله نام سردبیر مجله را بنویسید. در انتهای کاور لتر، اسم ، سمت، مدرک تحصیلی، شیوه های تماس با خود نظیر ایمیل و شماره تلفنتان را ذکر کنید. کاور لتر شما نباید حاوی اشتباهات املایی و انشائی باشد.

در نوشتن کاور لتر (Cover Letter) به چه مواردی باید توجه داشت؟

قبل از نوشتن کاور لتر (Cover Letter) به چک لیست زیر توجه کنید و کاور لتر را براساس آن بنویسید. مواردی که که ذکر می گردد مهم و ضروری هستند و باعث می شود کاور لتر به صورت حرفه ای تنظیم شود.

  • ذکر نام صحیح مجله
  • به اهداف و چشم انداز (Aims and Scope) مجله توجه کنید. آیا تحقیق انجام شده با آنها تطابق دارد؟
  • نام ادیتور؛ بعضی از مجلات در حوزه های مختلفی فعالیت دارند و چند ادیتور دارند و مدیریت هر حوزه برعهده ی یک ادیتور است. در هنگام نوشتن کاور لتر باید ادیتورمناسب را انتخاب کنید. اگر ادیتور مشخصی وجود ندارد، کاور لتر به Editor-in-Chief نوشته می شود.
  • عنوان صحیح دست نوشته (مقاله)
  • دست نوشته به چه صورت منتشر شود؟ منظورtype of paper است.
  • اطلاعات پیش‌ زمینه در خصوص کار خود ارائه دهید. چه چیز باعث اهمیت موضوع شده است؟
  • ضرورت انجام این تحقیق چه بوده است؟ چرا این تحقیق را انجام دادید؟
  • در این تحقیق از چه روش هایی استفاده شده است؟ روش های اصلی را بیان کنید.
  • کلیه اطلاعات مربوط به کمک هزینه های تحقیق را ارائه دهید.
  • اطلاعات تماس نویسنده مسئول مکاتبات را ذکر کنید.

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.

موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.

برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق