خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

 مجلات ایمپکت دار ISI به چه معناست؟

انتشار 3 اسفند 1396
مطالعه 3 دقیقه

  ۱- آیا ایمپکت فکتور (Impact Factor) فقط برای ژورنالهای ای اس ای (ISI Journals) تعریف میشه؟ یا ممکنه ژورنالی باشه که ای اس ای نباشه ولی ایمپکت فکتور داشته باشه؟ ایمپکت فکتور، یک عدد بر مبنا

 مجلات ایمپکت دار ISI به چه معناست؟

WEB OF SCIENCE ARTS & HUMANITIES CITATION INDEX® ۲۰۱۵

WEB OF SCIENCE SCIENCE CITATION INDEX EXPANDED 2015

WEB OF SCIENCE SOCIAL SCIENCES CITATION INDEX® ۲۰۱۵

لیست مجلات JCR ISI یا Journal Citation Report  یا ISI Web of Science

همراهان گرامی میتوانید لیست مجلات ایمپکت دار را از لینک زیرین دانلود کنید.

این لیست همان نشریات و مجلات آی اس آی ایمپکت دار است که تحت عنوان ISI Web of Science  نیز عنوان میشود

دانلود

اطلاعات  بیشتر در مورد ISI و ایمپکت فکتور.

    ۱- آیا ایمپکت فکتور (Impact Factor) فقط برای ژورنالهای ای اس ای (ISI Journals) تعریف میشه؟ یا ممکنه ژورنالی باشه که ای اس ای نباشه ولی ایمپکت فکتور داشته باشه؟

    ایمپکت فکتور، یک عدد بر مبنای فرمول ریاضی است و برای هر ژورنالی به سادگی قابل تعریف و محاسبه است و محاسبه آن مستقل از آی اس آی بودن می باشد.

    اما چرا از لحاظ محتوایی این دو مورد، یعنی ایمپکت فکتور و آی اس آی بودن یکی شده اند، به این دلیل است که این اندیس توسط Eugene Garfield معرفی شده است که بنیانگذار موسسه Institute for Scientific Information معرفی شده است که ژورنالهای آی اس آی که مخفف حروف اول این موسسه هستند، را لیست می کند. از این جهت چون این اندیس فقط برای دسته مجلات لیست شده توسط موسسه ISI محاسبه می شده است، به نوعی این دو موضوع همردیف قرار گرفته اند.

چاپ مقاله isi

سالانه ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ مجله جدید توسط این موسسه ارزیابی می شود. اگر این مجلات استاندارد های این موسسه را رعایت کنند نام آنها وارد Master Journal List خواهد شد. در حال حاضر ( ۱۴ فروردین نود و دو) نام ۱۷۱۱۰ مجله در این لیست وجود دارد.

لیست مجلات ISI به تفکیک رشته و گرایش علمی:

لیست مجلات isi

تمامی این مجلات ISI هستند. شامل مجلات ISI listed و WOS یا JCR. فعالیت این مجلات به صورت سالانه ارزیابی می شود و گزارش آن در Journal citation Reports یا به اختصار JCR چاپ می شود.

 در حال حاضر از بین ۱۷۱۱۰ مجله نمایه شده در Master Journal List  فقط ۸۳۳۶ مجله توانسته اند ایمپکت فکتور بگیرند و وارد لیست بخش JCR Science Edition شوند. به مجلاتی که وارد بخش JCR می شوند WOS نیز می گویند.

ISC نیز نام مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری است. این مرکز در شیراز مستقر است و تحت مدیریت پروفسور مهراد، کاری شبیه به موسسه تامسون را انجام می دهد با این تفاوت که مجلات علمی مورد بررسی در کشورهای اسلامی چاپ می شود.

پس فقط مجلات ISI آن هم نه همه آنها بلکه آنهایی که مقالات خوب و حاصل پژوهش های نوین را چاپ می کنند و وارد بخش JCR می شوند می توانند ایمپکت فکتور داشته باشند. در حال حاضر آخرین گزارش JCR مربوط به سال ۲۰۱۲ است که مجلات را در دو سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ بررسی نموده است در این گزارش مجله با عنوان CA-A CANCER JOURNAL FOR CLINICIANS  با ISSN: 0007-9235 دارای ایمپکت فکتور: ۱۰۱٫۷۸۰ می باشد (بالاترین ایمپکت فکتور).

ضریب تاثیر (Impact Factor)

ضریب تاثیر حاصل نسبت استنادها به تعداد مقالات چاپ شده در دوسال قبل مجله است. مجله PROGRESS IN QUANTUM ELECTRONICS  با ISSN 0079-6727 دارای ایمپکت فکتور هفت است. می توانید نحوه محاسبه ایمپکت فکتور را در شکل زیر مشاهده نمایید.

شما فرهیخته ی گرانقدر جهت چاپ مقاله در مجلات جی سی آر لطفا با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام پذیرد.

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.

موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.

برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق