خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

مجلات اسکوپوس SCOPUS و رتبه بندی سایمگو

انتشار 4 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

مقالات چاپ شده در مجلات اسکوپوس SCOPUS از لحاظ محتوایی و ارزشی در سایمگو (SCImago Journal & Country Rank) ارزیابی می شوند.

مجلات اسکوپوس SCOPUS و رتبه بندی سایمگو

سیستم رتبه بندی سایمگو (SCImago Journal & Country Rank) در ابتدا توسط یک گروه پزشکی علمی در دانشگاه گرانادا و اسپانیا پایه گذاری شد که بر اساس تعداد علمی آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در پایگاه اسکوپوس مورد ارزیابی تجزیه و تحلیل قرار می دادند و رتبه بندی بر اساس اطلاعاتشون تنظیم می شد.این رتبه بندی یکی از جدیدترین و جامع‌ترین نظام های رتبه بندی پژوهشی دانشگا ه‌ها و موسسات پژوهش محور در جهان است.

شاخص های رتبه بندی سایمگو

 نظام رتبه بندی سایمگو Scimago Institutions Rankings، دو شاخص جدید عملکردی (نمایه تخصصی و میزان تعالی) را به چهار شاخصی که از قبل برای ارزیابی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها داشت، افزوده است . حالا این نظام از 7 شاخص رتبه بندی خود را انجام می دهد.

  • تاثیر نرمال سازی شده تحقیقات(NI)
  • اختصاصی تحقیقات (Spec)
  • نرخ برتری (Exc) 
  • مقالات با کیفیت بالا (Q1)
  •  تعداد مقالات (O)
  • درصد مقالات دارای همکاریهای بین المللی (IC) 
  • داشتن نقش رهبری در تولیدات علمی (Leadership) 

شاخص تاثیر نرمال سازی شده تحقیقات: نشانگر تعداد ارجاعات به مقالات یک موسسه تحقیقاتی نسبت به متوسط جهانی است.در شاخص NI، عدد بیش از یک نشان دهنده آن است که مقالات موسسه علمی مورد بررسی بیش از متوسط جهانی مورد ارجاع قرار گرفته است.شاخص مقالات با کیفیت بالا، نشانگر درصد مقالات یک موسسه است بر اساس شاخص تاثیر مجلات در 25 درصد نخست مجموعه مجلات نمایه شده در Scopus شده به چاپ رسیده‏ اند.

شاخص اختصاصی تحقیقات: نشان‌دهنده میزان تمرکز تحقیقات در هر موسسه علمی بر گرایش‏‏های علمی خاص است. شاخص SI، نشانگر میزان تمرکز تحقیقات در یک دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی بر روی گرایش‌های علمی مشخص است که با اعداد بین صفر (عدم تمرکز تحقیقات) تا یک (تمرکز کامل بر روی یک گرایش علمی) نمایش داده می‌شود.

شاخص نرخ برتری: نشان دهنده درصد مقالات یک موسسه است که جز 10 درصد برتر مقالات پرارجاع در پایگاه اطلاعات علمی Scopus قرار دارند. شاخص داشتن نقش رهبری در تولیدات علمی نشانگر تعداد مقالاتی است که نویسنده مسئول در آنها وابسته به دانشگاه تحت بررسی است.

مقالات با کیفیت بالا (Q1): سنجش سطح اعتبار و کیفیت مجلات (Scopus) نمایه شده در پایگاه الزویر (Elsevier) با نماد Q نشان داده می باشد که بر این اساس این پایگاه مجلات را به 4 دسته Q1، Q2، Q3،Q4  تقسیم بندی کرده است. مجلات دارای شاخص Q1و Q2 دارای کیفیت بالایی نسبت به سایر مجلات می باشند. همچنین برای هر مولف یک کد شناسایی یا پروفایل نیز ارائه می کند که کد جهانی آن مولف به شمار می رود. و در این شاخص مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 تعداد مقالات (O): هر چه تعداد مقالات علمی چاپ شده در پایگاه علمی اسکوپوس زیاد باشد و تعداد ارجاعات ان و استناداتی که به ان شده بیشتر شود H-INDEX شما افزایش می یابد و این موضوع موجب افزایش شاخص O شما می شود.

درصد مقالات دارای همکاریهای بین المللی (IC) : مرکز اطلاعات به پایگاه داده فهرست استنادی Scopus که محصول Elsevier است، مشترک شده است. شما می توانید به Scopus در پایگاه داده دسترسی داشته باشید.

داشتن نقش رهبری در تولیدات علمی (Leadership) : مجله به دنبال مشارکت از دیدگاه های مختلف انضباطی، از جمله روانشناسی به طور گسترده تعریف شده (یعنی صنعتی-سازمانی، اجتماعی، تکاملی، بیولوژیکی، دیفرانسیل)، مدیریت (یعنی رفتار سازمانی، استراتژی، نظریه سازمانی)، علوم سیاسی، جامعه شناسی، اقتصاد (به عنوان مثال ، پرسنل، رفتاری، کار)، انسان شناسی، تاریخ، و روش شناسی. از نظر روانشناختی از اهداف مطلوب نیز برخوردار است.هدف از نشر این است که پژوهش علمی، تئوری و برنامه های کاربردی تحلیلی را از زمینه های مختلف تحقیق در مورد رهبری منتشر کند. این مجله، مطالعات رهبران از تمامی جنبه های زندگی اجتماعی، از جمله رهبران رسمی یا غیر رسمی هر نوع گروه یا سازمان را در نظر می گیرد. رهبری غیر انسانی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

رتبه بندی مجلات ( SJR SCImago ) مقیاسی برای سنجش اعتبار علمی منابع آکادمیک است: ارزش منابع استناد وزندار در هر سند تحقیقاتی. یک منبع "اعتبار"یا وضعیت خود را، بخاطر استناد به آن، به منبع دیگری منتقل مینماید. استناد از یک منبع با( SJR ) نسبتاً بالا ارزشمندتر از استناد از منبعی با ( SJR ) کمتر است.

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
موسسه اشراق، مسیر چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم را برای پژوهشگران و محققین  هموار می سازد و با ارائه خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره رایگان در خصوص انتخاب مجله مناسب، آنها را یاری می رساند.
برای ثبت سفارش میتوانید با شماره های 09149724933 و یا 04133373424 با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق