خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

مجلات JCR به کدامین مجلات گفته میشود؟

انتشار 23 اسفند 1396
مطالعه 4 دقیقه

مؤسسه اطلاعات علمی تامسون رویترز (ISI) توسط پایگاه اطلاعاتی  Web of Science معروف به WOS همه ساله ویژگی های ژورنال ها و نشریات در زمینه های علمی و اجتماعی سراسر دنیا را که در سایت تامسون رویت

مجلات JCR به کدامین مجلات گفته میشود؟

JCR چیست؟

مؤسسه اطلاعات علمی تامسون رویترز (ISI) توسط پایگاه اطلاعاتی  Web of Science معروف به WOS همه ساله ویژگی های ژورنال ها و نشریات در زمینه های علمی و اجتماعی سراسر دنیا را که در سایت تامسون رویترز نمایه شده اند را بررسی و ارزیابی میکنند، بعد از بررسی رتبه علمی مجلات را در یک فایل اکسل بصورت گزارش استنادی مجلات JCR یا  Journal Citation report اواخر هر سال به اطلاع رسانی می کنند.
JCR که جزو معتبرترین پایگاه استنادی علم سنجی باشد که ابزاری برای مقایسه سطح علمی مجلات استفده می شود. معمولا گزارش استنادی ارائه شده در دو نسخه علوم(Sciences)  و علوم اجتماعی(Social Sciences) انتشار می یابد. JCR ژورنالهای علوم شامل اطلاعات بیش از 8000 مجله و JCR مجلات علوم اجتماعی؛ شامل اطلاعات بیش از 3000 است. مقالات موجود در مجلات نمایه شده در پایگاه داده اطلاعاتی JCR که اکثر مقالات پژوهشی و مروری را شامل می شود. برای ارزیابی مقاله معمولا سرمقاله ، نامه ها و خلاصه همایش ها و کنفرانس ها شامل نمی شود. گزارشات استنادی ژورنالها را با ویژگی چند شاخص مورد بررسی قرار می دهند. شاخص های نظیر  Cited Half – Life  Immediately index ,IF , که مهمترین شاخص ضریب تاثیرگذاری (IF)امروزه از اصلیترین و معتبرترین آن‌ها برای اعتبارستجی علمی ژورنالهای علمی بشمار می رود.

در دنیای ژورنالهای علمی امروزه معتبرترین مجلات علمی، ژورنالهایی هستند که در JCR یا ایمپکت دار بشمار میروند، ولی قرار گرفتن یک مجله در رده JCR راهی بس دشوار و سخت می باشد. ژورنال ها برای ورود به لیست JCR باید قوانین و استانداردهای علمی بسیاری را که از سوی موسسه ISI معیین شدهه است را رعایت نمایند. که در صورت رعایت نکردن ممکن است از لیست JCR حذف بشوند حتی مجلاتی بوده که چند سالی جزو مجلات JCR بودند اما بخاطر افت علمی مقالات چاپ شده در مجلات از لیست مجلات JCR حذف شدند. پایگاه داده اطلاعاتی JCR از طریق Web of knowledge به شرط پرداخت هزینه اشتراک قابل دستیابی و دسترسی است.

اهمیت JCR بودن مجلات در چیست؟

 JCR  یک شیوه مناسب و معتبر برای ارزیابی علمی و تاثیرگذاری یک مجله علمی در جامعه و میزان استناداتی است که به آن مجله می شود، را شامل می شود.معمولا ژورنالهایی که به زبانهای غیر انگلیسی به چاپ می رسند معمولا کمتر در معرض دید و استفاده همگان قرار می گیرند پس با توجه به این موضوعبهتر است مقاله خود را در زبان انگلیسی به چاپ برسانید تا برای رفرنس دهی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. با JCR می توانیم مجلات حوزه های تخصصی، خود را به صورت طبقه بندی شده و شاخص های علمی رتبه بندی شده مورد ارزیابی قرار داد، و پژوهشگران به آسانی مجلات در اسکوپ رشته خود را مورد ارزیابی قرار میدهندو مجلات مفید برای خود را انتخاب میکنند دانستن این موضوعات برای تمام کسانی که قصد چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی همچون ISI دارند بسیار ضروری می باشد. 

نحوه دسترسی و استفاده از  JCR

اطلاعاتJCR مجلات به صورت جداگانه در پایگاه داده JCR ذخیره می شود. پس با انتخاب یک سال مشخص می توانید اطلاعات مربوط به مجلات در همان سال را مشاهده فرمایید. هنگامی که وارد پایگاه داده JCR میشوید http://jcr.incites.thomsonreuters.com ، صفحه ای ظاهر میشود. در این صفحه می توانید سال و نشریه مورد نظر خودرا انتخاب کنید. و موارد و مشخصاتی از قبیل موارد زیر را مشاهده بفرمایید:

  •  Rank: رتبه ژورنال بر طبق شرایطی که شما برای مرتب سازی انتخاب نموده اید قرار گرفته میشود.
  •  Abbreviated Journal Title : خلاصه عنوان ژورنال می باشد؛ برای رفتن به صفحه ژورنال بر روی آن کلیک نمایید.
  •  ISSN: شماره استاندارد بین المللی ژورنالها
  •  Total cites: مجموع تعدادارجاعات به ژورنال در یک سالJCR
  • Impact factor: ضریب تاثیر ژورنال
  •  Immediacy Index: تعداد ارجاعات به مقاله های منتشر شده مجله در سال مورد ارزیابی تقسیم بر تعداد مقاله های منتشر شده در همان سال مجله مذکور ، این شاخص در حقیقت شیب رشد منحنی ارجاعات را بیان می کند.
  • Article: مجموع تعداد مقالات منتشر شده در یک ژورنال در یک سال JCR
  • :Journal information: اطلاعاتی شامل فهرست عنوان آمار ژورنال , ISSN, عنوان خلاصه استاندارد , آشور , ناشر,سال یا شماره ژورنال, آدرس ناشر و طبقه بندی موضوعی ژورنال را هست.
  • View Journal Summary Button: به فهرست ژورنالها در طبقه بندی موضوعی را نمایش میدهد.
  • View Category Data Button: این لینک شما را به صفحه طبقه بندی موضوعی ارجاع می دهد.
  • Go to Ulrich’s Button: این لینک شما را به راهنمای نشریات ادواری اولریخ منتشر شده توسط بوکر می باشد، ارجاع می دهد.
  • در قسمت Select an option که شامل نحوه نمایش اطلاعات با طبقه بندی موضوعی، ناشر، یا کشوری خاص و با توجه به نیاز خودتون انتخاب نمایید. پس از Submitکردن نحوه نمایش، را با توجه به انتخاب خود مشاهده بفرمایید و میتوانید با نگه داشتن کلید Ctrl می توانید چند موضوع را بصورت همزمان انتخاب کنید.
  • در قسمت Select to view نیز می توانید نحوه نمایش نتایج را بر اساس خواسته خود تغییر دهید. پس از انتخاب حوزه موضوعی و نحوه نمایش، بر روی دکمه Submit کلید کنید تا مجلات منتخب برای شما نشان داده شوند.
  • با کلیک بر روی Journal title changes در بالای لیست نتایج، می توانید به اطلاعات فهرستی از ژورنالهایی که عنوانشان تغییر یافته است، دست یابید، مانند :عنوان جدید، عنوان جایگزین شده، نوع تغییر و سالی که تغییر یافته است.
    موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
    موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.
    برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق