خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

مجلات SCOPUS

انتشار 15 اسفند 1396
مطالعه 2 دقیقه

چاپ مقالات scopus  در نظام رتبه بندی سایمگو توسط گروه پژوهشی سایمگو در دانشگاه گرانادا در اسپانیا صورت میگیرد. که براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در پایگاه اسکو

مجلات SCOPUS

scopus

چاپ مقالات scopus  در نظام رتبه بندی سایمگو توسط گروه پژوهشی سایمگو در دانشگاه گرانادا در اسپانیا صورت میگیرد. که براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در پایگاه اسکوپوس مقاله ها را ارزیابی و رتبه بندی میشوند.  رتبه بندی scopus از جدیدترین و جامع‌ترین نظام های رتبه بندی پژوهشی دانشگاه‌ ها و موسسات پژوهش محور در جهان است.رتبه بندی چهار شاخص برای ارزیابی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها افزوده است .Q1 , Q2 ,Q3 , Q4 میباشد که Q1 , Q2 بالاترین درجات هستند و Q3 , Q4 کمترین درجه را در SCOPUS به خود اختصاص میدهند. اسکوپوس یکی ازنمایه های استنادی معتبر است که اطلاعات کتاب شناختی حدود 20میلیون سند را درخود جمع آوری کرده است. اطلاعات اکثر ناشران علمی را از سراسر جهان درخود جای داده است. اسکوپوس یکی از محصولات الزویر می باشد که استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت وجه دارد.

رتبه بندي مجلات پايگاه اطلاعاتی (Scopus)

Q1  نشان دهنده اين است که مجله جزء 25 درصد صدر يک طبقه يا category  هست. Q2 نشان دهنده اين است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه مياني يعني بين 25 تا 50 درصد يک category  هست. Q3 نشان دهنده اين است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه ميانه به سمت پايين يعني بين 50 تا 75 درصد يک category  هست. Q4 نشان دهنده اين است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه پايين يعني جزء 25 درصد انتهايي يک category  هست. معمولا در بسياري از ارزشيابي ها مجلات Q1و Q2 به عنوان مجلات پرامتياز به شمار مي روند و برای افرادی که قصد پذيرش (Admission يا Apply) از دانشگاه هاي خارجي را دارند بايد در اين دسته از مجلات مقالات خود را چاپ کنند. برای استفاده از هر یک از خدمات مربوط به مقالات SCOPUS با راههای ارتباطی موسسه اشراق سفارش خود را ایمیل کنید.

در نظام رتبه‏ بندی Scimago Institutions Rankings، مرکز تحقیقاتی برگزیده بر مبنای هفت اصل مختلف  

  1. تعداد مقالات (O)
  2. درصد مقالات دارای همکاریهای بین المللی (IC)  
  3. تاثیر نرمال سازی شده تحقیقات(NI)
  4. مقالات با کیفیت بالا (Q1)
  5. اختصاصیت تحقیقات (Spec)، نرخ برتری (Exc) 
  6. داشتن نقش رهبری در تولیدات علمی (Leadership)  بررسی  ومورد مطالعه قرار میگیرد.

شاخص تاثیر نرمال سازی شده تحقیقات، نشانگر تعداد ارجاعات به مقالات یک موسسه تحقیقاتی نسبت به متوسط جهانی است.در شاخص NI، عدد بیش از یک نشان دهنده آن است که مقالات موسسه علمی مورد بررسی بیش از متوسط جهانی مورد ارجاع قرار گرفته شده است.شاخص مقالات با کیفیت بالا، نشانگر درصد مقالات یک موسسه است بر اساس شاخص تاثیر مجلات در 25 درصد نخست مجموعه مجلات نمایه شده در Scopus شده به چاپ رسیده‏ اند.

شاخص اختصاصی تحقیقات، نشان‌دهنده میزان تمرکز تحقیقات در هر موسسه علمی بر گرایش‏‏های علمی خاص است. شاخص SI، نشانگر میزان تمرکز تحقیقات در یک دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی پژوهشی است بر روی گرایش‌های علمی مشخص میشود که با اعداد بین صفر (عدم تمرکز تحقیقات) تا یک (تمرکز کامل بر روی یک گرایش علمی) نمایش داده می‌شود. استناد از یک منبع با( SJR ) نسبتاً بالا ارزشمندتر از استناد از منبعی با ( SJR ) کمتر است.

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.

موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.

برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق