خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

مقاله SCOPUS چیست؟

انتشار 4 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

SCOPUS  بزرگترين پايگاه اطلاعاتی «چکيده» و «استنادي» جهان است که علاوه بر چکيده مقالات، دارای فهرست منابع هر مقاله نيز بوده و بدين ترتيب امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله را فراهم می‌کن

مقاله SCOPUS چیست؟

 اسکوپوس اواخر سال 2004 از سوی الزوير (ناشر هلندی) راه اندازی شد.و خیلی زود به معتبرترین پایگاهای اطلاعاتی تبدیل شد.
پایگاه استنادی اسکوپوس برای هر نویسنده مقاله یک پروفایل شخصی در نظر می گیرد و اطلاعات مهم آنها را در آن به نمایش در می آورد. مانند affiliation (وابستگی به دانشگاه یا موسسات دیگر)، تعداد آثار چاپ شده و اطلاعات کتابشناسی آنها، مراجع و تعداد آرشیوهای که هریک از مقالات دریافت کرده است. شناسه H-INDEX را برای نوسینده حساب می‌کند. می‌توان دريافت که هر مقاله در اين مجموعه، چند بار توسط ساير مقالات مورد استناد و ارجاع قرار گرفته است که اين خود شاخصی برای تعيين کيفيت مقاله است.

اعتبار مجلات اسکوپوس (Scopus)

نمره Q يا Quartile Score در حقيقت براي رتبه بندي مجلات اسکوپوس بکار برده می شود. و بر اساس هر طبقه يا category که مجلات در آن قرار دارند امتيازي بين Q1 تا Q4 برای مقالات در نظر گرفته می شود. Quartile Scores از يک تا ۴ متغير است. در حقيقت Quartile Scores امتياز عملکردي هرمجله در category خود به شمار مي رود.  داشتن نمره بين Q1 تا Q4 حاکي از ارزش خاص آن مجله است. که Q1 بهترین نوع و بالاترین رتبه را دارد و Q4 کمترین رتبه را به خود تخصیص می دهد.

Q1: نشان دهنده اين است که مجله جزء ۲۵ درصد صدر يک طبقه يا category  قرار دارد.

Q2: نشان دهنده اين است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه مياني يعني بين ۲۵ تا ۵۰ درصد يک category  قرار دارد.

Q3: نشان دهنده اين است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه ميانه به سمت پايين يعني بين ۵۰ تا ۷۵ درصد يک category  قرار دارد.

Q4: نشان دهنده اين است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه پايين يعني جزء ۲۵ درصد انتهايي يک category  قرار دارد.

معمولا در بسياري از ارزشيابي ها مجلات Q1و Q2 به عنوان مجلات پرامتياز به شمار مي روند و متقاضياني که قصد پذيرش(Admission يا Apply) از دانشگاه هاي خارجي را دارند بايد در اين دسته از مجلات مقالات خود را چاپ کنند.

دامنه مطالب مجلات SCOPUS

دامنه مطالب پایگاه اطلاعاتی SCOPUS بسیار گسترده می باشد و در تمامی رشته های فنی  Technical، پزشکی  Medical ، علوم اجتماعی  Social Sciences ، ادبیات  literature ، هنر  Art، علوم انسانی Humanities و غیره مقالات علمی را به چاپ می رسانند.

آدرس پایگاه :  www.scopus.com

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
موسسه اشراق، مسیر چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم را برای پژوهشگران و محققین  هموار می سازد و با ارائه خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره رایگان در خصوص انتخاب مجله مناسب، آنها را یاری می رساند.
برای ثبت سفارش میتوانید با شماره های 09149724933 و یا 04133373424 با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده
تیم پشتیبانی
3 سال پیش
در پاسخ به:
دوست دارم جزئ این پایگاه باشم
سلام و احترام درخواستتون در خصوص چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس است ؟ در صورت نیاز به دریافت مشاوره با شماره 09911851170 تماس حاصل فرمایید . با تشکر . بهراد
بازدیدکننده
ابراهیم شهابی فر
3 سال پیش
دوست دارم جزئ این پایگاه باشم


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق