خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

نامه پذیرش مقاله

انتشار 5 اسفند 1396
مطالعه 3 دقیقه

زمانی که کار نگارش مقاله به اتمام رسید بسیاری از محققان بر این باورند که کار تا حدود ۸۰ یا ۹۰ درصد به اتمام رسیده است؛ ولی باید بگوییم وقتی که نگارش مقاله به اتمام می‌رسد در خوشبینانه ترین حا

نامه پذیرش مقاله

هنگامی که کار نگارش یک مقاله به اتمام یرسد تعدادی از پژوهشگران حس میکنند که 80 تا 90 درصد کار انجام شده است ولی این تفکر اشتباه است.و باید بگوییم که که در خوشبینانه ترین حالت ۵۰ درصد از کار چاپ مقاله به اتمام رسیده است، و قسمت دوم کار تازه شروع شده است که مهمترین کار یک مقاله علمی پذیرش آن برای چاپ مقاله است.بسیاری از محققان و پژوهشگران که سابقه ای برای چاپ و انتشار مقاله ندارند و حتی برخی پژهشگران باتجربه‌تر نیز سوالاتی درباره فورمت و شکل و محتوای نامه پذیرش دارند. در این مطلب که با عنوان نامه پذیرش مقاله ( نه نامه همراه مقاله) و سوالات متداول پژوهشگران درباره آن شده  به متداولترین سوالات پژوهشگران پاسخ دهیم.

۱-ارسال نامه پذیرش به چه صورت انجام میپذیرد؟

بسیاری از پژوهشگرانو محققان جوان این سوال را دارند که ارسال نامه پذیرش به چه شکلی است و در چه قالبی است. برخی از مجلات از ارسال هرگونه فایل به عنوان نامه پذیرش خودداری می‌کنند و صرفاً پذیرش شدن مقاله پژوهشگر را در قالب ایمیل به مولف اطلاع می‌دهند. به این منظور که هیچ فایل pdf، doc یا موارد مشابه دیگری در کار نیست و صرفاً ادیتور از طریق ایمیل رسمی و شخص خود که بیشتر بر روی وب سایت مجله نیز آن ایمیل درج شده است با پژوهشگر در ارتباط است و صرفاً پیامی مبنی بر پذیرش و یا رد مقاله به پژوهشگر ارسال می‌کند.

۲- آیا نامه پذیرش در سایت مجله آنلاین دیده می‌شود؟

می‌توانیم بگوییم که تاکنون هیچ نامه پذیرشی در هیچ مجله‌ای آنلاین دیده نمیشود و این یک تفکر اشتباهی است. برخی از مجلات بعد از اینکه مقاله‌ای را مورد پذیرش قرار دادند نام مولفین و عنوان پژوهش را بر روی وب سایت خود آنلاین می‌کنند. این به معنی آنلاین نمودن پذیرش مقاله نیست اما مجله با این روال مشخص می‌کند مقاله مورد نظر را پذیرش کرده و در نوبت چاپ قرار داده است. اما بسیاری از مجلات نیز بعد از پذیرش دادن به مقالات اسم یا عنوانی از آن مقالات در وب سایت خود نمایه نمی‌کند و نمی‌توان انتظار داشت که مجله این کار را انجام دهد زیرا هر مجله‌ای در فرآیند پذیرش و چاپ مقاله فرآیند و مراحل خاص خود را طی می‌کند.

۳- آیا نام تمامی مولفین در روی نامه پذیرش درج می‌شود؟

قبلاً مطرح کردیم که امکان برحسب سلیقه ادیتور پذیرش مقاله یا از محتوای ایمیل و یا به صورت یک فایل پی دی اف به مولفین اطلاع داده می‌شود. حال، سوال بسیاری از پژوهشگران این است که آیا در محتوای ایمیل و یا فایل ارسالی اگر بیش از یک مولف در مقاله موجود باشد نام تمامی مولفین مقاله در نامه پذیرش قید می‌شود؟ باید بگوییم که ادیتورها صرفاً با نویسنده مسئول مکاتبات خود را انجام می‌دهند. هرگونه اطلاعیه در مورد مقاله اگر از سوی ادیتور صادر شود صرفاً به نویسنده مسئول مقاله صادر می‌شود و در نامه پذیرش نیز صرفاً نام نویسنده مسول قید می‌شود. گاهاً دیده شده است که با ذکر نام نویسنده مسئول واژه “و همکاران: نیز قید می‌گردد که این نیز باز به سلیقه ادیتور مجله است. اما بعد از اینکه مقاله چاپ شد و بر روی وب سایت آنلاین شد و یا بر روی هاردکپی مقاله پرینت گرفته شد نام تمامی مولفین در آن قید می‌شود و این عمل دیگر به سلیقه ادیتور بستگی ندارد و هر تعداد نامی که بر روی مقاله ارسالی آمده است هنگام چاپ مقاله می‌بایست همان تعداد نام بر روی مقاله ذکر شود. مخلص کلام این است که تا قبل از چاپ مقاله، ادیتور مجله تمامی اطلاعیه‌های خود را صرفاً با نویسنده مسئول در جریان می‌گذارد.

۴- آیا افیلییشن یا وابستگی سازمانی مولف یا مولفین بر روی نامه پذیرش درج می‌شود؟

با توجه به درخواست نویسنده مسئول مبنی بر قید نام تمامی مولفین در نامه پذیرش این امکان وجود دارد که ادیتور مجله نامه پذیرش را با نام تمامی مولفین به نویسنده مسئول ارسال کند. حتماً به خاطر داشته باشید که ادیتور می‌تواند تقاضای نویسنده مسئول را برای ذکر تمامی مولفین بر روی نامه پذیرش رد کند و تنها نام نویسنده مسول را درج کند. فورمت نامه پذیرش به شکلی نیست که وابستگی‌های سازمانی هریک از نویسندگان بر روی نامه پذیرش قید شود. وابستگی‌‌های سازمانی یا افیلییشن صرفاً هنگام چاپ مقاله بر روی مقاله درج می‌شوند. اما یکبار دیگر باید بگوییم که با درخواست نویسنده مسئول این امکان کم وجود دارد که وابستگی‌های سازمانی هریک از نویسندگان نیز بر روی نامه پذیرش قید شود اما در واقع این امر بسیار نادرصورت میگیرد.

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.

موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.

برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق