خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

نحوه تقسیم بندی امتیاز مقاله بین نویسندگان

انتشار 12 مهر 1395
مطالعه 4 دقیقه

نویسندگان یک مقاله علمی امتیازات مختلفی از مقاله دریافت می نمایند.در این مقاله شما را با نحوه امتیازدهی به ترتیب اسامی آشنا می سازیم .

نحوه تقسیم بندی امتیاز مقاله بین نویسندگان

امتیاز مقاله چگونه بین نویسندگان تقسیم می شود؟

امتیاز مقاله چگونه بین نویسندگان تقسیم می شود؟امتیاز بندی برای اعضای دانشگاه ،متفاوت از کسانی است که قصد شرکت در مصاحبه دکتری را دارند. در مصاحبه دکتری بیشتر بر تعداد مقالات تأکید می شود و دانشگاه های کمی به جایگاه فرد در مقاله توجه دارند. اما در امتیاز بندی اعضای هیئت علمی یا انتخاب دانشجوی نمونه و مواردی مانند آن، ترتیب نفرات نقشی اساسی دارد. در اینجا به بررسی ترتیب اسامی و نمره اکتسابی هر فرد بر اساس آن پرداخته می شود.

تعریف نویسنده

نویسنده یک مقاله علمی به فردی اطلاق می شود که در یک تحقیق علمی بخشی از کار تحقیق و پژوهشی را به عهده گرفته است. تمامی نویسندگان یک مقاله می بایست شرایط زیر را احراز نمایند و تمام افرادی که دارای این شرایط باشند می بایست جزء نویسندگان مقاله باشند:

  1. تحقیقات: فرد می باید در بخش های ایده، طراحی، اجرا، تحلیل یا ارزیابی داده ها نقش قابل توجهی را ایفا کرده باشد
  2. تالیف: شرکت در تهیه پیش نویس، بازخوانی و ویرایش متن مقاله
  3. تایید : تایید پیش نویس تهیه شده به منظور ارسال برای انتشار
  4. جایگاه مدیریتی، سرمایه گذاری، جمع آوری داده ها یا نظارت عمومی یک گروه تحقیقاتی دلیلی برای کسب عنوان نویسنده نیست.

تعریف مقاله و مقاله ISI

چند تعریف برای مقاله

  • مقاله یک قطعه از نوشته است که طبق نقطه نظر شخصی نویسنده نوشته می شود.
  • مقاله نوشته ای است که به تجزیه و تحلیل عنوان می پردازد.
  • مقاله دلیلی بر مطالعه ی بیشتر روی موضوع مدنظر است.
  • مقاله راهی برای ارزیابی درک و فهم شما از موضوع است.
  • مقاله روشی برای تحکیم اطلاعاتی است که در سمینارها و کنفرانس ارائه می دهید.

مؤسسه اطلاعات علمی یا ISI (Institute for Scientific Information)، موسسه ای با تمرکز بر علم سنجی و انتشارات علمی است که در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد. این مؤسسه توسط مؤسسه علمی تامسون در سال ۱۹۹۲ خریداری و به عنوان Thomson ISI شناخته شد و اکنون نیز با نام Thomson Scientific شناخته شده است، این مؤسسه بخشی از شرکت Thomson Reuters است.

امتیاز مقاله چگونه بین نویسندگان تقسیم می شود؟

در دانشگاه های مختلف این امتیاز بندی متفاوت است اما به طور کلی از جدول زیر می توان استفاده کرد:

تعداد نویسندگان نفر اول نفر دوم نفر سوم نفر چهارم نفر پنجم
1 100%
2 90% 60%
3 80% 50%
4 70% 40% 40% 40%
5 60% 30% 30% 30% 30%

بیشتر از ۵ نفر

۵۰%

۱۲۵% تقسیم بر تعداد سایر نویسندگان

امتیاز نویسنده اول و مسئول

برخی از دانشجویان یا اساتید به اشتباه امتیاز بین نویسنده اول و نویسنده مسئول را یکی می دانند. باید توجه شود که تفاوتی بین نویسنده اول و نویسنده مسئول وجود دارد. نویسنده اول درواقع به عنوان مسئول اصلی مقاله و مدیر پژوهش در نظر گرفته می شود و جایگاه بالایی در بین اسامی دارد. اما نویسنده مسئول به عنوان رابط بین نویسندگان مقاله و مجله عمل می کند. در واقع به عنوان مسئول مکاتبات عمل می کند. بنابراین امتیاز نویسنده اول بسیار بیشتر از نویسنده مسئول است و در بیشتر اوقات نویسنده مسئول امتیاز خاصی جز جایگاهش در بین نویسندگان ندارد.

اگر هنوز موفق به نگارش و یا استخراج مقاله علمی خود نشده اید می توانید با ارسال فایل پایان نامه خود هم به طور رایگان لیست مجلات مرتبط با تخصص پایان نامه را دریافت نمایید و هم تعداد مقالات و عناوین قابل استخراج را دریافت نمایید . محققان موسسه اشراق با بررسی تخصصی و حرفه ای پایان نامه شما می توانند تعداد مقالات قابل استخراج و عناوین مقالات را مشخص نمایند و با تایید شما مقالات را در مدت زمان 2 الی 3 روز کاری از پایان نامه استخراج نموده و ارسال نمایند . به جهت رعایت مسائل اخلاقی و همچنین دوری از کار غیر اخلاقی سرقت علمی ، ارسال تصویر کارت ملی نویسنده پایان نامه در زمان ثبت سفارش استخراج مقاله الزامی است ، تا مطمئن شویم که فرستنده پایان نامه نویسنده اصلی آن است و پایان نامه شخص دیگری را ارسال نکرده است .

برای ارسال مقاله به مجلات معتبر بین المللی نیاز است که مقاله به صورت تخصصی و Native ترجمه شود . مترجمین نیتیو و متخصص موسسه اشراق مقالات فارسی نگارش شده و یا استخراج شده فرهیختگان عزیز را به صورت حرفه ای و طبق استاندارد های مجلات ISI ترجمه می کنند . همچنین بعد از ترجمه گواهی ترجمه نیز صادر می شود . بعد از ترجمه مقاله وارد پروسه فرمت بندی مقاله می شویم و مقاله طبق فرمت مجله به صورت کاملا تخصصی فرمت بندی می شود و طبق استاندارد مجله سابمیت می شود . با توجه به رایزنی هایی که در کاهش بازه داوری داشتیم موفق شده ایم تا بازه داوری مجلات معتبر بین المللی را از 6 ماه به 1 الی 2 ماه برسانیم و پذیرش را دریافت نماییم .

برای دریافت لیست مجلات معتبر مرتبط با مقاله کافی است با یکی از شماره های زیر تماس حاصل فرمایید و یا درخواستتان را از طریق ایمیل و یا واتساپ ارسال فرمایید .

041-33373424 ** 09149724933 ** 09911851170

ISIISC2011@Gmail.com ** isi.eshragh@gmail.com

تصویر

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار دانشگاهی و بورسیه دکتری به صفحات اجتماعیی موسسه اشراق مراجعه فرمایید .

https://t.me/eshragh1 کانال تلگرام

https://instagram.com/eshragh_company?igshid=1wptltk7ov8kr صفحه اینستا گرام

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق