خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

نرم افزارهای تشخیص سرقت علمی

انتشار 19 فروردین 1397
مطالعه 1 دقیقه

شواهد و تجربیات و اخبار قابل توجهی از وقوع سرقت علمی در محافل دانشگاهی و پژوهشی به گوش می‌رسد و در مقابل ظهور نرم افزارهای تشخیص سرقت علمی که برای مقابله با این امر، به طور روز افزون در حال پ

نرم افزارهای تشخیص سرقت علمی

در عصر فناوری ارتباطات و اطلاعات، سرقت علمی نیز از تأثیرات فناوری بی‌نصیب نمانده است. فناوری هم در افزایش و هم برای جلوگیری و شناسایی سرقت علمی نقش بسزایی داشته است. پیشرفت‌های فناوری اطلاعات منجر به افزایش سرقت و آسانی سرقت آثار دیگران شده است، از سوی دیگر نرم‌افزار، سایت و ابزارهای قوی و موفق در زمینۀ پیشگیری از سرقت علمی در اختیار همگان قرار گرفته است و خوشبختانه روز به روز هم بر تعداد و کارایی این سامانه‌ها رو به افزایش است.

نرم افزارهای تشخیص سرقت علمی و کمک به سردبیران مجله

استفاده از این نوع نرم‌افزارها به ویژه برای دفاتر مجلات و سردبیران بسیار کارآمد و مفید می باشد. در داخل کشور مجلاتی بسیار موفق و با ضریب تأثیر بالا در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌شوند. نکتۀ قابل توجه این است که برای مجلات انگلیسی‌زبان، نرم‌افزارهای کارآمد و مناسب وجود دارد ولی در بین مجلات فارسی‌ زبان، نبود  نرم‌افزاری به زبان فارسی بسیار احساس می‌شود. درحال حاضر خوشبختانه مرکز تحقیقات و علوم کامپیوتری اسلامی (نور) به همت تعدادی از متخصصان، سامانه‌ای با عنوان سمیم به نشانی www.samimnoor.ir برای حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی تهیه کرده‌اند.

نحوه کارکرد نرم افزارهی سرقت علمی

نحوۀ عملکرد نرم‌افزارهای کشف سرقت علمی تقریبا مشابه موتورهای جستجوگر می باشد، یعنی دارای پایگاه داده، نمایه و... است. نرم‌افزارهای تشخیص سرقت‌علمی تا حدحدودی توانایی کشف مطالبی که دقیقاً کپی و چسبانده شده باشند را دارد. و با استفاده از هوش مصنوعی در موارد بازنویسی، نقل به مضمون، ترجمه و سرقت ایده ن اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته است. این حوزه، به عنوان یکی از حوزه‌های فعال چه از لحاظ پژوهشی و از چه از لحاظ فنی در حال پویایی می باشد.

 فهرستی از نرم‌افزارهای ضد سرقت علمی 

یکی ازقویترین سایتهایی که می توانید متون انگلیسی و فارسی را در آن جستجو کنید و برای شما مشخص کنند که متن مورد نظر را خود شخص نوشته یا کپی کرده است و یا متن را با دستکاری و جا به جایی کلمات نوشته است، در زیر آمده است. استفاده از این سایت رایگان می باشد.

http://smallseotools.com/plagiarism-checker/ 

در زیر فهرست تعدادی دیگر از سایتهای موجود برای شناسایی سرقت علمی را می توانید مشاهده فرمایید.

http://www.plagscan.com/

http://seoabzar.com/plagiarism-checker

http://www.anticutandpaste.com/

http://www.copyscape.com/

http://www.turnitin.com/

http://smallseotools.com/

https://academicplagiarism.com/

http://www.dustball.com/cs/plagiarism.checker

http://plagiarism-detect.com

http://www.duplichecker.com

http://www.scanmyessay.com

https://www.paperrater.com/plagiarism_checker

http://www.effectivepapers.com/plagiarism-checker-for-students.html

http://www.plagiarismsoftware.net/

https://www.scanmyessay.com/

http://www.ithenticate.com/

https://www.diffnow.com/

https://text-compare.com/

https://www.diffchecker.com/

http://www.textdiff.com/

برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با شماره های 04133373424-09149724933 تماس حاصل نمایید و یا از قسمت ثبت سفارشات درخواست خود را ارسال نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق