خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

پایگاه داده های مهم برای چاپ مقاله

انتشار 28 فروردین 1397
مطالعه 7 دقیقه

پایگاه داده های مهمی در کشورهای مختلف وجود دارد که مجلات و مقالات علمی را نمایه می کنند و برخی از آنها بصورت تخصصی و در رشته های خاصی فعالیت دارند.

پایگاه داده های مهم برای چاپ مقاله

پایگاه های اطلاعاتی موسساتی هستند که در حوزه‌های اختصاصی و یا در حوزه‌های مختلف علوم به چاپ و انتشار تعداد زیادی مجله و کتاب می‌پردازند.ایندکس کننده معتبر بین المللی در علوم مختلف عبارتند از شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters)، اسکوپوس(Scopus)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  و در زمینه پزشکی هم پاب مد(PubMed) مهمترین ابزار برای جستجوی پایگاه داده های آزاد (دیتابیس) مدلاین است. برخی از موسسات در رشته‌های مختلف علمی مجلات متنوعی را به منتشر می کنند اما برخی نیز در یک حوزه‌ خاص فعالیت می کند مانند علوم پزشکی نظیر PubMed و یا مهندسی برق نظیر IEEE می باشد. 

پایگاه داده های نمایه کننده مجلات علمی

سرویس اطلاعات الکترونیکی برای دسترسی به مجلات تمام متن از انتشارات Elsevier می باشد. عنوان Elsevier برگرفته از نام لوئیس الزویر (Lowy’s Elsevier) می باشد. از بزرگ‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف علمی مانند علوم پزشکی و پژوهش‌های مرتبط با آن همچون فیزیولوژی، آناتومی، داروسازی و …، علوم پایه شامل علوم ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و …، علوم مهندسی شامل برق، کامپیوتر، مکانیک، عمران و …، علوم کشاورزی و نجوم، علوم انسانی، علوم اقتصادی و علوم اجتماعی و مدیریتی می‌باشد. در این پایگاه شما می‌توانید به چندین هزار عنوان مجله و کتاب و چندین میلیون مقاله دسترسی داشته باشید.

www.sciencedirect.com

اشپرینگر (Springer) ناشر علمی آمریکایی در زمینه چاپ و نشر مجلات، ژورنال‌های تخصصی و کتب علمی می‌باشد و پس از الزویر (Elsevier) دومین ناشر بزرگ مجلات تخصصی علمی است.پایگاه اشپرینگر مشتمل بر بیش از 12 میلیون سند، بیش از۲۳۹۰۰۰ کتاب الکترونیک از سال ۱۹۸۲، بیش از ۳۴۰۰ ژورنال، ۵۰۰۰۰ پروتکل (protocols) و بیش از ۹۰۰ کتاب مرجع می‌باشد. «Springer» در سال ۱۹۵۰ توسط برنارد اشپرینگر در شهر نیویورک تاسیس شد.اولین نشریات برجسته که توسط دکتر اشپرینگر به چاپ رسید شامل دانشنامه بهداشتی دام و کتاب راهنمای قلب برای پرستاران بود. تعداد نشریات پرستاری به سرعت افزایش چشم‌گیری پیدا کرد. کتاب تست‌های آزمایشگاهی برای پرستاران توسط دکتر «Solomon Garb» برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ به چاپ رسید و آن‌چنان محبوب شد که انتشارات اشپرینگر را به معروف ترین ناشر کتاب های پرستاری تبدیل نمود و طی ۲۵ سال بیش از ۲۵۰۰۰۰ نسخه از آن در سرتاسر جهان به فروش رسید. انتشارات «Springer» در دهه دوم از شروع فعالیتش توانست جایگاه خود را در زمینه‌ی بهداشت و سلامت و زمینه‌های جدیدتری افزایش دهد.

www.link.springer.com

  • اسکوپوس Scopus

اسکوپوس یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته ‌شده ‌است که اطلاعات کتاب‌شناختی حدود ۲۵ میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده ‌است. اسکوپوس اطلاعات محصولات حدود  ۵هزار ناشر علمی را از سراسر جهان در خود جای داده‌است. در مجموع اسکوپوس اطلاعات ۱۶ هزار و پانصد مجله علمی پژوهشی را در خود نمایه کرده‌است.اسکوپوس(Scopus) یکی از محصولات الزویر(Elsevier) است.برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در موسسه اسکوپوس می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید:

www.scimagojr.com/journalsearch.php

  • پابمد PubMed 

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بانک‌های اطلاعاتی در زمینه علوم پایه و بالینی علوم پزشکی، دارویی، دندان پزشکی، بهداشت و سلامت می‌باشد. این پایگاه اطلاعاتی توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI)  واقع در کتابخانه‌ی ملی پزشکی آمریکا (NLM) تهیه شده و امکان دسترسی به پایگاه اطلاعاتی Medline را در اختیار کاربران قرار داده است. این پایگاه اطلاعاتی بیش از 16 میلیون مقاله از 4500 نشریه معتبر در رشته‌های پزشکی، داروسازی، پرستاری، دندان پزشکی، دامپزشکی و علوم پایه منتشر شده در آمریکا و هفتاد کشور جهان را دارا می‌باشد.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

  • نظام استنادی علوم کشورهای اسلامی  ISC

نظام استنادی علوم کشورهای اسلامی، نخستین نظام رتبه بندی استنادی در جمهوری اسلامی ایران است که توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز تهیه شده است.پس از ISI (پایگاه استنادی علمی) و اسکوپوس در هلند، ISC(پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می شود که ۵٧ کشور در آن مشارکت دارند.برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در ISC می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید:

mjl.isc.gov.ir/Default.aspx?lan=en

  • John Wiley

قبلا با نام Wiley InterScienc معروف بود و پس از ادغام John Wiley و Blackwell هم اکنون تمامی نشریات و کتاب‌های این دو ناشر بزرگ در Wiley Online Library نمایه می شوند و بستر دسترسی به چند هزار مجله و چند صد هزار مقاله بسیار معتبر و با درجه علمی بالا به صورت online را فراهم نموده است. حوزه فعالیت این موسسه بسیار متنوع و از رشته های علوم پزشکی تا فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم اقتصادی، علوم پایه و علوم کشاورزی و زیستی را شامل می شود.

www.onlinelibrary.wiley.com

  • IEEE 

IEEE انجمن مهندسین برق و الکترونیک که بیش از یکصد مجله تخصصی و مقالات کنفرانسی در سال منتشر می کند، از معتبرترین بانک‌های اطلاعاتی در اسکوپ مهندسی و به ویژه مهندسی برق، کامپیوتر و مهندسی پزشکی می‌باشد. از بخش‌های مختلف این پایگاه اطلاعاتی می‌توان به مجموعه مقالات چاپ شده در مجلات IEEE/IEE، مجموعه استانداردهای IEEE/IEE، مجموعه کنفرانس‌های IEEE Computer Society و مجموعه کنفرانس‌های IEEE/IEE اشاره نمود.

www.ieee.org/index.html

  • IET

قبلا با نام IEE شناخته شده بود و مربوط به حوزه‌های مهندسی برق و کامپیوتر می‌باشد. شامل مجلات، کتاب، خبرنامه، هفته نامه و … می‌باشد. اعضای اصلی این مجموعه معمولا توسط انتخابات آن لاین از تمامی اعضا انتخاب می‌شوند. محل اداره آن در کشور انگلستان در شهرهای لندن، گلاسکو و بیرمنگام است. این مجموعه نزدیک به سی عنوان ژورنال دارد. برای دسترسی به این بانک اطلاعاتی می‌توان از لینک زیر استفاده نمود که افراد می‌توانند با مراجعه به آن و پرداخت حق عضویت از مطالب بروز نشریات آن سود ببرند.

www.digital-library.theiet.org

  • Emerald 

محصولات Emerald عبارتند از:Emerald در سال 1967 تاسیس شد. Emerald نام جدید ناشر  MCB University Press می باشد که یکی از معتبرترین ناشرین نشریات چاپی و الکترونیکی است.

  • Emerald Fulltext:شامل بیش از 42000 مقاله قابل جستجو در بیشتر از 100 مجله Emerald است که پوشش موضوعی آن  شامل مدیریت منابع انسانی، بازاریابی، کتابداری، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و الکترونیک می باشد و پوشش زمانی آن از سال 1989 تا به حال می باشد.
  •  Emerald Abstracts یک مجموعه از چکیده های مقالات از بهترین انتشارات دنیا در زمینه مهندسی عمران، علوم کامپیوتر و امنیت ارتباطات می باشد که در چهار پایگاه اطلاعاتی با نامهای Computer Abstracts International Database ،Computer & Communications Security Abstracts ، Current Awareness Abstracts و International Civil Engineering Abstracts جمع اوری شده است و از طریق اینترنت قابل دسترسی است.
  • Emerald Management Review: شامل بیش از 170000نقد مستقل مقالات مدیریتی می باشد و پوشش موضوعی آن شامل مدیریت، مدیریت منابع انسانی، کیفیت، حسابداری ومالی، مدیریت اطلاعات، تولید و بهره برداری، مدیریت اطلاعات می باشد در ضمن پوشش موضوعی آن از سال 1989 تا به حال می باشد.

www.emeraldinsight.com

  • Taylor and Francis 

در سال 1798 ریچارد تیلور (Richar Taylor) با تاسیس مجله Philosophical Magazine و سپس با پیوستن دکتر ویلیام فرانسیس (William Francis) در سال 1852، نهایتا در سال 1936 موسسه خصوصی انتشارات علمی Taylor & Francis راه‌اندازی شد. با رشد سریع در دو دهه اخیر، Taylor & Francis به یک ناشر بین‌المللی تبدیل شده است. این ناشر بیش از هزار عنوان مجله پژوهشی منتشر می‌کند و در حال حاضر دامنه موضوعی وسیع اعم از کشاورزی، هنر، علوم رفتاری، علوم پزشکی و زیستی، خدمات شهری، زمین شناسی، آموزش و پرورش، فنی و مهندسی، ریاضیات، آمار و … را پوشش می‌دهد.

www.taylorandfrancis.com

  • IOP

در سال 1874 توسط انجمن فیزیک انگلستان بنیانگذاری شده و از مراجع مهم علوم پایه و رایج در رشته فیزیک و علوم وابسته به آن است و انتشارات چاپی و الکترونیکی آن در میان ناشران علمی از اعتبار بالایی برخوردار است. IOP: Institute of Physics بیش از 40 عنوان نشریه معتبر منتشر می‌کند. موضوع اصلی آن فیزیک است و شامل: فیزیک کاربردی، پلاسما، نور، اتمی و مولکولی، فیزیک هسته‌ای و انرژی، فیزیک ریاضیات و … می‌باشد.

www.iopscience.iop.org

  •  ACS 

«انجمن شیمی آمریکا» معتبرترین انجمن شیمی جهان است. پایگاه داده این انجمن، مقالات و کتاب‌های منتشر شده انجمن را در شاخه­های مختلف علم شیمی همچون شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی زیستی و ... پوشش می­دهد. انجمن در سال 1876 تأسیس شده و بیش از 158.000 متخصص در آن عضویت دارند و در 32 بخش تخصصی به تحقیق و پژوهش می­پردازند.

در کنار پوشش حوزه‌­های شیمی، دیگر حوزه­های مرتبط با شیمی از جمله داروشناسی، علوم پزشکی پایه و فیزیک نیز در این پایگاه داده مورد توجه قرار گرفته است. پایگاه داده ACS، علاوه بر محتوای متنی که شامل نشریات و کتب می­شود، محتوای چندرسانه­‌ای و جدیدترین اخبار در حوزه دانش شیمی و حوزه­‌های مرتبط را نیز منتشر می­کند.

www.pubs.acs.org

  • ProQuest 

ProQuest مجموعه ای از پایگاه های اطلاعاتی است که شامل پایان نامه ها، سخنرانی ها، مقالات، نشریات علمی و گزارش ها می باشد. پوشش موضوعی این پایگاه ها پزشکی، مدیریت، بازرگانی، علوم اجتماعی، بانکداری، برق و مخابرات و غیره است. این مجموعه اطلاعاتی از ناشران مختلف از قبیل Oxford, springer, Emerald, CRCPress و... را جمع آوری کرده و امکان دسترسی به متن کامل مقالات و پایان نامه ها را برای محققین فراهم می کند.
یکی از مهمترین و اساسی ترین پایگاه های اطلاعاتی موجود در آن، پایگاه اطلاعات پایان نامه ها می باشدکه بیش از 2.2 میلیون پایان نامه را پوشش می دهد.

www.proquest.com

  • World Scientific 

این شرکت در سال 1981 تاسیس شده و مدیریت اصلی آن در کشور سنگاپور است. در سال حدود 500 کتاب و بیش از 125 مجله در رشته‌های مختلف چاپ می‌کند. در حوزه‌های مختلف علمی مانند علوم پزشکی، علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم اقتصادی و مدیریتی فعالیت می‌کند.

www.worldscientific.com

  •   SAGE 

شرکت Sage، شرکتی چندملیتی فعال در زمینهٔ تولید نرم‌افزارهای کسب و کار است، بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ نرم افزار برای کسب و کارهای کوچک است و بعد از دو شرکت اوراکل و SAP سومین تولیدکنندهٔ‌ راهکارهای برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) در جهان محسوب می‌شود. با این سیستم‌‌ها اطلاعات مدیریتی داخلی و خارجی از سراسر سازمان جمع‌آوری و یکپارچه می‌شود. این اطلاعات شامل اطلاعات مالی، حسابداری، تولید، فروش، مدیریت ارتباط با مشتری و… است. ERP این روند را با استفاده از مجموعه‌ای از نرم‌افزار‌ها انجام می‌دهد و هدف آن تسهیل جریان یافتن اطلاعات بین تمام فعالیت‌ها در داخل سازمان و مدیریت ارتباط کارامد با سهامداران در خارج از سازمان است. سیستم‌های ERP می‌توانند بر انواع مختلفی از سخت‌افزارهای کامپیو‌تر و تنظیمات شبکه اجرا شوند و معمولا از یک پایگاه ‌داده برای کسب اطلاعات استفاده می‌کنند.Sage در تولید نرم‌افزارهای حسابداری و مدیریت برای کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط پیشرو است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق