خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

پی پال PayPal چیست ؟

انتشار 1 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

پی پل در حقیقت یک حساب بانکی اینترنتی است که امکان پرداخت و دریافت پول در وب در هر کجای دنیا را براحتی فراهم آورده است .

پی پال  PayPal چیست ؟

پی پال یک سرویس پرداخت و انتقال پول آنلاین می باشد و کاربران با حساب‌های مجازی یا الکترونیکی خود و از طریق این حسابها در شبکه ای بسیار ایمن، سریع و با کاربری آسان، به نقل و انتقال پول، خرید و فروش و تبدیل ارز از در شبکه اینترنت می پردازند.

سامانه پی پال PayPal کجاست؟

پی پال یک شرکت آمریکایی می باشد در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی فعالیت دارد. سامانه پی پال، پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و به صورت آنی امکان پذیر می‌کند. این سامانه جایگزین مناسبی برای شیوه‌های سنتی نقل و انتقال وجه نقد، همانند چک و حواله پولی می باشد. PayPal یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پرداخت الکترونیکی در سرتاسر جهان است که هزاران نفر از فریلنسر گرفته تا کمپانی‌های بزرگ از خدمات متنوع پرداخت و دریافت ارزی آن استفاده می‌کنند. این شرکت در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و اولین سهام آن در سال ۲۰۰۲ به صورت عمومی عرضه شده است.

خدمات پی پال چیست ؟

کاربران از طریق PayPal می‌توانند وجه مورد نظر خود را به حساب‌های دیگران انتقال دهند، از طریق پرداخت با پی پال از فروشگاه اینترنتی خرید خود را انجام بدهند یا به بنگاه‌های خیریه کمک مالی کرده و کمک‌های مالی دیگران را دریافت کنند. اما از آنجایی که خدمات پی پال برای کشور ایران فیلتر و تحریم شده است پواهایی که از طریق پی پال واریز شود ظبط می شود و تحویل داده نمی شود برای ارسال این پولها از طریق پی پال می توانید با موسسه اشراق که واریز و خدمات پی پال را انجام  می دهد، بسپارید و با خیال راحت واریزی های خودتان را انجام دهید.

موفقیت تجاری PayPal در چست ؟

موفقیت تجاری PayPal توسط مدیران آن این‌گونه توصیف می‌شود که سیاست پی پال در ۳ مرحله اصلی بنیان نهاده شده است. این سه مرحله عبارتند از:

  • ایجاد PayPal بر بستر eBay و ارائه خدمات به کاربران داخلی آن
  • گسترش PayPal به کاربران و سایت‌های خارجی و بین‌المللی eBay
  • گسترش خدمات پی پال در خارج از eBay 

امنیت پی پال چیست ؟

در سال ۲۰۰۶، PayPal برای جلوگیری از هک شدن حساب‌های کاربری، ورود به حساب کاربری با رمز ۶ کاراکتری برای کاربران خود فعال نمود. این رمز ۶ کاراکتری به دو روش قابل استفاده می باشد. اول اینکه از بانک ارائه‌کننده کارت اعتباری، دستگاه رمزیاب خریداری شود؛ که در این حالت پس از ورود با نام کاربری و رمز عبور در وب‌سایت پی پال، باید رمز ارائه شده توسط دستگاه در صفحه بعدی وارد شود. در حالت دوم ،رمز یکبار مصرف ۶ کاراکتری به شماره همراه مشتری که در پنل کاربری خود ثبت کرده است، ارسال می‌شود که با وارد کردن آن، وارد مراحل بعدی می‌شود. معمولا روش دوم برای خرید‌هایی که از طریق اپلیکیشن صورت می‌گیرد، استفاده می‌شود. ارسال پیامک نیز هزینه‌ای برای کاربران ندارد و رایگان است.

سیاست‌های امنیتی پی پال برای خریداران و فروشندگان

سیاست حفاظت از خریدار پی پال به این شکل است که اگر مشتری هزینه محصول خریداری شده را پرداخت کرد و محصول در تاریخ مقرر به دستش نرسد یا محصول ارسال شده با توضیحات درج شده برای محصول در وب‌سایت فروشنده مغایرت داشته باشد، می‌تواند شکایت ثبت کند. مشتری می‌تواند تا ۱۸۰ روز پس از دریافت محصول خود ثبت شکایت کند و فروشنده هم موظف است تا ۲۰ روز کاری این شکایت را بررسی کرده و پاسخگو باشد. در صورتی که این شکایت به جا باشد، فروشنده موظف است هزینه محصول را به همان کارتی که خریدار از طریق آن وجه را پرداخت کرده، بازگرداند.

از سوی دیگر، در پی پال سیاست حفاظت از فروشنده هم تعریف شده است. در این سیاست‌گذاری فهرستی از شرایط گنجانده شده که اگر فروشنده آن‌ها را رعایت کرده باشد، شکایت مشتری قابل قبول نیست و فروشنده هیچ مسئولیتی در قبال وجه پرداخت شده نخواهد داشت. هرچند استثناهایی هم در این فهرست وجود دارد ولی در حالت کلی، این سیاست بر مبنای محصول فروخته شده، کارت های اعتباری استفاده شده برای پرداخت، کشور مقصد و نحوه ارسال برای حفاظت از فروشنده در قبال برخی از خریداران اعمال می‌شود.

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از پی پال برای فریلنسرها (مشاغل آنلاین) در سراسر جهان است. شما هم می‌توانید در صورت تمایل به استفاده از خدمات این کمپانی بزرگ، برای افتتاح حساب یا هر خدمات دیگر از پی پال، در موسسه اشراق از آن استفاده کنید.

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین را در قالب مقالات در مجلات مورد تایید وزارتین ایران به چاپ می رساند و با ارائه خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره، پژوهشگران  و دانشجویان را در رسیدن به اهداف خود در این مسیر یاری می رساند.
برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق