خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

PubMed چیست؟

انتشار 24 خرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

پابمد یکی از مهم ترین وب سایت های پزشکی در اینترنت است. اگر شما می خواهید به دنبال مطالب روز دنیا در علم پزشکی هستید، بهترین گزینه مطالعه مجلات پابمد می باشد.

PubMed چیست؟

اگر در یکی از رشته های پزشکی یا زیرشاخه های آن تحصیل کرده یا می کنید، برای اطلاع از آخرین دستاورهای جهان در این زمینه نیاز به مجلات اختصاصی چاپ شده دارید. مجلات PubMed  کمک خوبی برای شما می باشد. ده ها هزار وب سایت پزشکی وجود دارد که برخی از آنها اطلاعات درست و قابل اعتماد را ارائه می دهند. برای اینکه بتوانید مجلات معتبر را در حوزه پزشکی مطالعه نمایید، می توانید از پایگاه اطلاعاتی پابمد که معتبرترین مجلات علمی در رشته پزشکی را نمایه می کند بهره ببرید و با اطمینان خاطر از محتواهای علمی مقالات آن استفاده نمایید.

وب سایت pubmed

 پابمد یک موتور جستجوی رایگان است که به طور عمده دسترسی به پایگاه داده MEDLINE  از منابع و خلاصه های مربوط به علوم زندگی و موضوعات بیومدیکال است. کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده (NLM) در موسسه ملی بهداشت پایگاه داده را نگهداری می کند،  PubMed شامل بیش از 24 میلیون استناد برای ادبیات پزشکی از MEDLINE، مجلات علمی زندگی و کتاب های آنلاین است. هر مقاله ای که در مجله پزشکی معتبر منتشر شده است در PubMed فهرست شده و هر مقاله را در دسترس مخاطبان و قابل جستجو با کلمات کلیدی می باشد. کلید واژه میتواند نام نویسنده، نام مجله یا بیشترین موضوع پزشکی باشد. که به راحتی با جستجو می توانید به اطلاعات آن مقاله علمی دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر شما علاقه مند به اطلاعات در مورد سرطان روده هستید، می توانید PROPOFOL، COLONOSCOPY را به پنجره جستجوی  PubMed وارد کنید. فهرستی از 10 هزار خلاصه مقاله از مجله پزشکی در عرض چند ثانیه ظاهر می شود. خلاصه ها به ترتیب تاریخ انتشار آنها از جدید به قدیم نمایش داده می شود. با در نظر گرفتن 10 هزار خلاصه، شما یک مرور کلی از آنچه که محققان و پژوهشگران بر روی این موضوع انجام شده و منتشر کرده اند، خواهید داشت.

یک نمونه از چکیده:

این اولین چکیده است که در زیر PROPOFOL، COLONOSCOPY ذکر شده است:

Clenpiq--a low-volume sodium picosulfate-based colonoscopy preparation.

[No authors listed]

Med Lett Drugs Ther. 2018 May 21;60(1547):84-86. No abstract available.

PMID: 29913466

در PubMed خلاصه مقالات منتشر شده در مجلات به صورت رایگان در اختیار خوانندگان اینترنتی قرار می گیرد. قبل از اینترنت، تحقیق در مورد موضوعات پزشکی یک روند خسته کننده و دشوار بود که نیاز به چند ساعت پیجینگ از طریق نسخه های کپی شده از مجلات پزشکی ذخیره شده در کتابخانه های پزشکی دانشگاه داشت. با PubMed ، آن روزها رفته اند. من از PubMed تقریبا هر روز در تحقیق در زمینه مشکلات بالینی مراقبت از بیمار، تهیه سخنرانی ها، نوشتن مقالات و ایجاد این وبسایت استفاده می کنم. اگر شما حرفه ای پزشکی هستید، توصیه می کنم به همین دلیل به PubMed متکی باشید.

اگر شما غیر رسمی هستید، گوگل اغلب شما را به وب سایت های پزشکی اطلاعات مانند WebMD، HealthCentral یا ویکی پدیا هدایت می کند. توصیه میکنم یک نشانه برای PubMed تنظیم کنید. Laypeople می تواند بیشتر از اصطلاحات در PubMed را درک کند.

یک دنیای عظیم و زنده از اطلاعات پزشکی وجود دارد. به قطار PubMed بروید و خودتان را آموزش دهید!

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق