خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

روش استخراج مقاله از پایان نامه

انتشار 6 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

هر دانشجویی بعد از اتمام کار پایان نامه، نتایج تحقیقات خود را برای مطالعه سایر محققین و دانشجویان در قالب مقاله به انتشار می رساند.

روش استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه کار راحتی نیست. برای اینکه بتوانید از محتوای پایان نامه خود مقاله ای را استخراج کنید باید یک سری قوانین و دستورالعمل های مقاله نویسی را رعایت کنید تا بتوانید مقاله خود را در یک مجله معتبر به چاپ برسانید.

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه

 مطالب موجود در پایان نامه باید با ظرافت و دقت و مهارت در کنار همدیگر قرار گیرند تا مقاله به وجود آید. نکات مورد نظر برای تبدیل پایان نامه به مقاله را با ذکر چند تفاوت بین مقاله و پایان نامه ارایه می‌دهیم:

  • چکیده مقاله معمولاً از چکیده پایان نامه کوتاهتر است. برای نوشتن چکیده مقاله شما‌ می‌توانید از چکیده پایان نامه استفاده نمایید، منتها آن را در قالب ۲۵۰ الی ۳۰۰ کلمه خلاصه کنید.
  • بخش مقدمه در یک پایان نامه معمولاً با این هدف می‌آید که شما با ادبیات تحقیق حیطه مورد بررسی خود آشنایی کامل دارید. معمولاً ادبیات تحقیق علاوه بر بخش مقدمه فصل اول در فصل دوم به صورت مفصل ذکر می‌شود که شما می‌بایست از این دو بخش استفاده کرده و یک مقدمه بسیار کوتاه (معمولاً یک و نیم و نهایتاً دو صفحه) ذکر کنید. مقدمه‌‌ای که شما در مقاله ذکر می‌کنید باید بسیار خلاصه و متمرکز بر یک سوال باشد و با خروجی پژوهشتان و سوال تحقیق متناسب و همتراز باشد.
  •  بخش روش و متد پژوهش در پایان نامه بصورت مفصل توضیح داده می شود. شما می‌بایست با ذکر مراحل اصلی و بخش‌های مهم در روش اجرای پژوهش‌ (جامعه و نمونه، روش انجام، ابزار اندازه‌گیری و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها) آن را خلاصه کنید. معمولا این بخش در قالب نیم یا یک صفحه در مقاله ذکر می‌شود. 
  •  بخش نتایج در پایان نامه شامل همه یافته‌هایی است که از پژوهش حاصل شده است. نتایج یافته‌های شما مشخص می کندد که شما چندمقاله می‌توانید از پایان نامه خود ارایه دهید. اگر یافته‌های وسیع و مهمی دارید می‌توانید آنها را در قالب دو یا چند مقاله استخراج کنید. بنابراین، اهمیت خلاصه نوشتن و متمرکز بر یک سوال بودن که در بندهای فوق اشاره نمودیم را در اینجا متوجه می‌شوید. تعداد فرضیات و سوالات پژوهش را کنار بگذارید. به نتایج پایان نامه خود نگاه کنید. اگر نتایج پایان نامه پیام مهمی در خود دارند که نمی‌توان آن را در یک مقاله گنجاند بنابراین آنها را تفکیک کرده و بخش مقدمه، روش پژوهش و نتایج را بر اساس آن بخش از نتایج بنویسید. نتایج دیگر را نیز نگه دارید تا آنها را در قالب مقاله دیگر ارایه نمایید. 
  •  قسمت بحث و نتیجه‌گیری در مقاله می‌بایست بسیار متمرکزتر از پایان نامه باشد. شما در مقاله هرنتیجه‌ای که ذکر کردید را می‌بایست تبیین نموده و بر روی آنها بحث انجام دهید و همینطور این بحث به شدت می‌بایست با بخش مقدمه در ارتباط باشد. ارتباط بین مقدمه و بحث به این معناست که در بحث خود از پژوهش‌ها و مرور ادبیاتی که در بخش مقدمه انجام دادید استفاده می کنید.
    در قسمت بحث و نتیجه گیری پایان نامه شما تمامی یافته‌های پایان نامه را تبیین می‌کنید و به بحث و نتیجه گیری می‌پردازید. اما در مقاله شما فقط آن قسمتی از نتایج را که در مقاله آورده‌اید به بحث می‌گذارید. لازم به ذکر است که اگر شما تمامی نتایج پایان نامه را در مقاله اورده باشید می‌بایست تمامی قسمت بحث و نتیجه‌گیری پایان نامه را در مقاله به صورت خلاصه وار ذکر نمایید. 

خدمات موسسه اشراق در زمینه استخراج مقاله از پایان نامه

  • دریافت فایل پایان نامه شما از طریق ایمیل موسسه   isiisc2011@gmail.com  
  • ارسال به کارشناس مربوطه برای بررسی اینکه چه تعداد مقاله از پایان نامه شما می توان استخراج کرد.
  • استخراج مقاله از پایان نامه شما بر اساس حجم آن (بسته به میزان دیتاهای پایان نامه شما حداقل یک مقاله و حداکثر سه مقاله می توان استخراج نمود.)
  • ارسال مقاله برای ترجمه (چون مقاله به زبان فارسی استخراج می شود.)
  • معرفی مجلات مناسب در اسکوپ مقاله شما برای چاپ مقاله
  • بررسی مجله از طرف شما و تائید آن از سوی استاد راهنما و دانشگاه محل تحصیل
  • انجام کلیه مراحل سابمیت مجله برای اکسپت و چاپ مقاله در مجله
  • اکسپت مقاله و در نهایت چاپ مقاله شما 

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
موسسه اشراق، مسیر چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم را برای پژوهشگران و محققین  هموار می سازد و با ارائه خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره رایگان در خصوص انتخاب مجله مناسب، آنها را یاری می رساند.
برای ثبت سفارش میتوانید با شماره های 09149724933 و یا 04133373424 با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق