خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

روشهای جستجوی موضوعی مقالات ISI

انتشار 5 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

برای جستجوی مقالات علمی معتبری همچون ISI باید به یک منبع موسخ و معتبری مراجعه کنیم تا مطالب علمی آن تایید شده و بروز باشد در این مطلب شما را با چند روش جستجو آشنا می کنیم.

روشهای جستجوی موضوعی مقالات ISI

برای دانشجویان و پژوهشگران مخصوصا در مقطع تحصیلات تکمیلی، انجام تحقیق علمی و یا انتخاب موضوع پایان نامه، از مهمترین اقدامات می باشد. یکی از راه های که در این امر به ما کمک می کند، مطالعه مقالات و پژوهش های جدید در ازتباط با رشته تحصیلی خودمان هست. برای اینکه بتوانیم به مقالات علمی روز دنیا دسترسی داشته باشیم، بایستی با روشهای اصولی جستجوی مقالات آشنا شویم. 

  1.  Google Scolar (گوگل اسکالر) : جامع‌ترین و سریع‌ترین روش جستجوی مقالات علمی و ابَر موتورجستجوی علمی شرکت گوگل
  2.  Scopus (اسکوپوس): یکی از قدرتمندترین فرا موتورهای جستجوی علمی و محصول انتشارات الزویر
  3.  Academic Search (آکادمیک سرچ): رقیبی نسبتاً تازه‌ وارد در بازار موتورهای جستجوی علمی و محصولی از شرکت مایکروسافت

Google Scolar (گوگل اسکالر)

موتور جستجوی گوگل اسکولار محصول ابرقدرتمندتریم موتور جستجوی گوگل می باشد و به صورت تخصصی برای یافتن مقالات علمی ، مجلات و کتاب می باشد. در جستجوگر گوگل اسکولار می توان مقالات علمی و پژوهشی را بر اساس عنوان ، موضوعات و یا نویسندگان و نشریه ها و یا تاریخ انتشار  آنها جستجو کرد. برخلاف موتور جستجوی جامع گوگل که برای مرتب کردن نتایج جستجو از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کند، در موتور جستجوی آکادمیک «Google Scholar» تعداد ارجاعات به مقاله، رتبه‌ی آن مقاله را در نتایج جستجو تعیین می‌کند و هم‌چنین می‌توان ترتیب نتایج را با کمک فیلترهای زمانی تغییر داد.

Scopus (اسکوپوس)

دومین روش جستجوی مقالات علمی، استفاده از موتور قدرتمند جستجوی انتشارات الزویر به نام Scopus می‌باشد. اسکوپوس‌ بزرگ‌ترین پایگاه داده‌ی استنادی و چکیده‌نویسی از مجلات علمی، کتاب‌ها و مجموعه مقالاتی است که آن‌ها را به صورت ویرایش شده و طبقه‌بندی شده در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اسکوپوس امکان جستجوی پیشرفته را برای بیش از ۵۷ میلیون مقاله موجود در دیتابیس خود فراهم کرده است. در موتور جستجوی اسکوپوس میتوانیم با استفاده از فیلتر کردن عناوین نویسنده یا گروهی از نویسندگان، میزان مقالات و سطح علمی نویسنده، دامنه جستجو را کاهش داده و و نتایج جستجوی تخصصی تر و بهتری را کسب نمود.

مزایای پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس

  • نمایه اسکوپوس تمامی مستندات علمی را محاسبه می کند.
  • اسکوپوس مقالات چاپ شده در تامسون رویترز را هم پشتیبانی می کند.
  • اسکوپوس نیز دارای نمایه‌ای مجزا از بسیاری از ژورنال‌ها و کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی است.
  • از طرفی، برخلاف دیگر رقبای خود، این سرویس توسط یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین ناشران علمی بین‌المللی یعنی الزویر، توسعه داده شده است.
  • بنابراین می‌توان این امید را داشت که امکانات و روش‌های جستجوی مقالات علمی در این موتور بسیار قدرتمندتر از دیگر سرویس‌های مشابه باشد.

ضعف های موتور جستجوی اسکوپوس

مهم‌ترین ضعف آن نسبت به رقبا، منوط به تهیه‌ی حق اشتراک و پرداخت هزینه توسط مراکز تحقیقاتی و آکادمیک می باشد، و بنابراین نمی‌توان به‌سادگی و به‌طور رایگان از خدمات این جستجوگر بسیار محبوب، بهره برد. اگرچه بسیاری از دانشگاه‌های ایران چندسالی است که به‌علت مشکلات و موانع مالی و ارزی امکان تهیه‌ی حق اشتراک این سرویس را ندارند، امّا توصیه‌ی ما به کسانی که می‌خواهند به‌طور جدی و حرفه‌ای اقدام به مقاله‌نویسی کنند، این است که از راه‌های میان‌بر، حساب کاربری را برای این سرویس تهیه کنند، تا بتوانند از امکانات این موتور جستجوی قدرتمند آکادمیک، کمال بهره را ببرند.

Academic Search (آکادمیک سرچ)

این سرویس بر اساس الگوریتم جستجوی (Object-level Vertical Search) که یکی از روش‌های نوین مورد استفاده در فراموتورهای جستجو است، توسعه یافته است. در حقیقت موتور آکادمیک سرچ مایکروسافت شبکه‌ای معنایی متشکل از اطلاعات کتاب‌شناختی (متادیتا یا فراداده) برای مقالات علمی منتشر شده در مجلات، کنفرانس‌ها و نیز مقالات پژوهش‌گران و موسسات علمی و دانشگاهی است. مایکروسافت این سرویس را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرده است و سرویس Microsoft Academic Search مدعی است که بیش از ۸۰ میلیون مقاله و ژورنال را تحت پوشش خود قرار داده است.
می‌توان گفت که یکی از روش‌های آسان و رایگان جستجوی مقالات علمی استفاده از امکانات شرکت مایکروسافت است که برای رقابت با غول گوگل، اقدام به توسعه‌ی این سرویس کرده است.

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
موسسه اشراق، مسیر چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم را برای پژوهشگران و محققین  هموار می سازد و با ارائه خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره رایگان در خصوص انتخاب مجله مناسب، آنها را یاری می رساند.
برای ثبت سفارش میتوانید با شماره های 09149724933 و یا 04133373424 با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق