خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

رتبه بندی ژورنالهای علمی ایران

انتشار 10 اسفند 1396
مطالعه 3 دقیقه

در داخل کشور سه نوع مجله داریم که اعتبار و درجات علمی آنهار را از طرف ارگانهای وزارت علوم، وزارت بهداشت، حوزه علمیه، تحقیقات و فناوری، درمان و آموزش پزشکی معیین میشود و عبارتند از مجلات علمی

رتبه بندی ژورنالهای علمی ایران

مجلات داخلی

مجلات داخلی کشور سه نوع مجله داریم که اعتبار و درجات علمی آنهار را از طرف ارگانهای وزارت علوم، وزارت بهداشت، حوزه علمیه، تحقیقات و فناوری، درمان و آموزش پزشکی معیین میشود و عبارتند از:

مجلات علمی- پژوهشی

 هر تحقیق و مقاله ای که در جهت پیشبرد مرزهای علم و فناوری بکار گرفته میشود و برای کشف بخشی از معارف و نشر آن در  میان مردم و به هدف حل مشکلی یا طرح اندیشه ای در یک سو از موضوع های علمی، از طریق مطالعه ای نظام مند، برای یافتن روابط اجتماعی میان پدیده های طبیعی به دست آید علمی پژوهشی قلمداد میشود و هدف اصلی آن ایجاد استدلالهای برای پژوهش میباشد که اساس و بنیان کار یک مقاله علمی پژوهشی است و مخاطبین اصلی این مجلات پژوهشی، اساتید دانشگاهها، دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد، پژوهشگران شاغل در مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی هستند.وبیشترین امتیاز را در بین مجلات داخلی برخوردار است.

مجلات علمی- ترویجی

 مقاله علمی ترویجی اطلاعاتی در یک بخش بخصوصی در یک بازه زمانی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. مقاله علمی ترویجی خلاصه ای از مقالات و منابع است اما معمولا سازماندهی مخصوص خود را دارد و خلاصه و استنتاج‌ها را ترکیب می‌کند و اطلاعات را در قالب جدیدی ارائه می دهد. مقاله علمی ترویجی می تواند تفسیری  از مقالات قبلی باشد یا اطلاعاتی جدید را با تفسیرهای قبلی در هم آمیزد، یا پله های ترقی پیشرفت فکری حوزه مورد بحث مربوط به آن را ترسیم کند. اینگونه مجلات دستاوردهای علمی، فنی و حرفه ای آموزنده و جالب را به زبانی ساده برایقشرهای دارای تحصیلات دانشگاهی، مخترعین، صنعتگران، مبتکرین و افراد دارای تحصیلات غیرکلاسیک و دانش آموزان سالهای بالای دبیرستانها ارائه میدهند.دومین مقام امتیاز را در بین مجلات داخلی به خود تخصیص داده است.

مجلات علمی- تخصصی

این مجلات معمولا وابسته به سازمانها و نهادهای خاص بوده و با طرح کردن یک موضوع تخصصی در یک زمینه نویسندگان مختلف می توانند مقالات خود را برای این مجلات ارسال کنند. ولی یک موضوعی که در مورد این مجلات حائز اهمیت است این است که هیچ امتیاز و مجوز علمی از ارگانهای زیربطشون ندارند وبرای آگاهی افرادمورد هدف مجله به چاپ میرسد. 

مثل مجله علمی – تخصصی رشد که وابسته به وزارت آموزش و پرورش بوده و به فعالیت در زمینه مباحث آموزشی می پردازد.

همایش ها و کنفرانس ها

همایش ها و کنفرانس ها را از نظر سطح میتوانیم:

  • منطقه ای
  • ملی
  • بین المللی
  • دانشجویی

برگزار کنیم. برای اینکه کنفرانس در هر یک از رده های فوق قرار بگیرد، باید دارای ویژگی های خاصی باشد.

برای تعریف همایش و یا کنگره میتوان اینگونه گفت که گردهمایی رسمی هست با حضور متخصصین و افراد مجرب که با طرح تازه های علم و فناوری و پژوهش های انجام شده و موضوع را بصورت مقاله سخنرانی و پوستر برگزار می کنند.زمان این همایش ها به طور متوسط سه یا چهار روز میباشد.که معمولا برای برپایی هر همایش تعدادی تیم حرفه ای ضروری است.

کنفرانس های بین المللی

بین المللی شدن یک کنفرانس:

۱- محوریت کنفرانس صرفا بر معضلات داخلی اشاره نکرده باشند.

۲- تشکلهای بین المللی، کنفرانس ها را همراهی کرده باشند.

۳- برای مقالات خارج از کشور نیز برنامه داشته باشد و پذیرش کنند.

۴- زبان رسمی کنفرانس، انگلیسی باشد.

۵- کتاب مجموعه مقالات انکلیسی باشد.

۶- مستندات تبلیغاتی انگلیسی هم ارز مستندات تبلیغاتی فارسی باشد.

۷- در نشریات معتبر بین المللی آگهی کنفرانس چاپ شود.

۸- کارگاههای آموزشی توسط متخصصان غیرداخلی ارائه گردد.

۹- کنفرانس شرکت کننده غیر ایرانی داشته باشد

۱۰- عنوان کنفرانس در وب سایتهای بین المللی نمایه شود.

۱۱- کنفرانس، اسپانسرهای رسانه ای بین المللی هم داشته باشد.

۱۲- کنفرانس، داوران بین المللی هم داشته باشد.

۱۳- وب سایت کنفرانس هم بخش فارسی و هم انگلیسی داشته باشد

همایش ها و کنفرانس های ملی

کنفرانسهایی که از نظر علمی و دریافت مقالات یا شرکت کنندگان جنبه کشوری داشته و برگزار کنندگان آن حداقل در سطح منطقه ای فعالیت نموده و یا نتایج آن در سطح ملی قابل ارائه شده باشد ، ملی خواهد بود.

 ارزش و اعتبار همایشهای بین المللی بیشتر از همایشهای ملی است

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.

موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.

برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق