خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

تفاوت ایمپکت فاکتور و گلوبال فاکتور

انتشار 19 اسفند 1396
مطالعه 2 دقیقه

با افزایش مجلات و نشریات و ژورنالهای مختلف در سطح جهانی برای چاپ مقالات بوجود آمده است. اما اینکه کدام مجله درجه اعتبار بسیار بالایی برخوردار است با استفاده از ضریب تاثیر (Impact Factor) سنجی

تفاوت ایمپکت فاکتور و گلوبال فاکتور

 ایمپکت فاکتور JCR

با افزایش مجلات و نشریات و ژورنالهای مختلف در سطح جهانی برای چاپ مقالات بوجود آمده است. اما اینکه کدام مجله درجه اعتبار بسیار بالایی برخوردار است با استفاده از ضریب تاثیر (Impact Factor) سنجیده میشود. ضریب تاثیر نشان می‌دهد که یک مجله به چه اندازه‌ای تاثیر گذار است.

 آی اس آی (ISI) ضریب تأثیر(JCR) مجلات علمی

ضریب تاثیر JCR از طرف موسسه تامسون رویترز از بین انواع ضریب تاثیرهایی که برای اعتبار یک مجله علمی به عمل می آید از شهرت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و دانشگاهیان و پژوهشگران و محققین ارجمند در خیطه ضریب تاثیر به JCR اکتفا میکنند که از طرف موسسه تامسون رویترز منتشر می شود. ضریب تاثیری که توسط موسسه تامسون رویترز نمایه می‌شود نشان از نفوذ علمی مقاله می باشد و بر پایه تعداد استناداتی است که به مقالات یک مجله می‌شود. هر چه استنادهای مقاله‌ بیشتر باشد و در مقالات و کتاب‌ها به آن‌ها ارجاع داده شود، ضریب تاثیر آن مجله بیشتر خواهد بود. به غیر از ضریب تاثیر JCR موسسه تامسون رویترز نمایه میشود موسسات دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • گلوبال ایمپکت فاکتور (GIF) (Global Impact Factor)
  •  ضریب تاثیر جهانی (Universal Impact Factor (UIF)
  • ضریب تاثیر علمی (Scientific Journal Impact Factor (SJIF)
  • و موارد دیگر

این ضرایب تاثیر که بیشتر از طرف خود شرکت‌ها و ناشران تولید می‌شود و از درجه اعتبار ساقط هستند و در بین اعضای دانشگاهیان و پژوهشگران و محققین معمولاً  این نوع از ایمپکت فاکتورها اعتباری نمی دهند. نکته قابل توجه این است که مجلاتی مه این ضزیب تاثیرها را دارند جعلی نمی باشند و فقط صرفااین ایمپکت فاکتورهای انها اعتبار و درجه خاصی را ندارد واین نوع مجلات که JCR ندارند فاقد ضریب تاثیر هستند.
پایگاهای استنادی دیگر مانند اسکوپوس نحوه امتیازبندی مخصوص خود را دارند به این صورت که ضریبی به نام SJR را ارئه میدهند و با ضریب تاثیر JCR متفاوت است زیرا این ضریب برای مجلات ISI ارایه می‌شود و همانند ضریب تاثیر JCR دارای ارزش و اعتبار علمی می‌باشد. یا امتیازبندی مجلات خود را از Q1 Q4 تقسیم کرده اند.که Q1 دارای بالاترین امتیاز و Q4 دارای پایین ترین امتیاز می باشد.

  • چرا موسسه اشراق

  • معرفی مجلات مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت، و دانشگاه های آزاد و سراسری

  • عدم معرفی و چاپ مقالات در مجلات بلک لیست دانشگاه ها و وزارت علوم
  • معرفی مجله متناسب با رشته و مقاله شما در حوزه تخصصی 
  • گرفتن اکسپت مجله در کوتاهترین پروسه زمانی
  • نامه اکسپت معتبر مجله بعد از پذیرش برای پژوهشگران ارسال میشود و بعد از گرفتن اکسپت میتوانند از مجله اعلام پذیرش بگیرند. 
  • ترجمه تخصصی مقاله شما در کمترین زمان توسط مجرب ترین متخصصین و کارشناسان ما انجام میپذیرد.
  • ویراستاری مقالات ترجمه شده خودتان از نظر گرامری، ساختاری
  • فرمت بندی مقاله شما طبق اصول ساختاری مجله

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.
موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.
برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.    

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق