خدمات مقاله

خدمات ترجمه

خدمات ویراستاری

خدمات کتاب

ثبت سفارش

درباره ما

تفاوت مجلات ISI و ISC در چیست؟

انتشار 14 اسفند 1396
مطالعه 2 دقیقه

پژوشگران گرامی میتوانید مقالات ارزشمند خود را از طریق موسسه اشراق در مجلات ISI و یا ISC و یا SCOPUS و مجلات علمی پژوهشی داخلی و خارجی در خدمت شما عزیزان میباشد.

تفاوت مجلات ISI و ISC در چیست؟

تفاوت مقالات چاپ شده در ISI و ISC در چیست؟

مقالات ISI

مقاله ISI ، به مقالاتی که در مجلاتی چاپ شوند که خود آن مجلات باید در موسسه اطلاعات علمی ( تامسون رویترز ) ثبت شده باشند . یکی از معیار های ارزیابی علمی دانشگاه ها هم میزان ثبت وچاپ مقاله ISI میباشد.مقالات ISI خود بر دو نوع مجلات ایمپکت دار (JCR) که از معتبرترین مجلات میباشد. و مجلات بدون ایمپکت دار (LISTET) تقسیم میشوندکه این مجلات نیز معتبر میباشند ولی نسبت به ایمپکت دار ها از اعتبار کمتری برخوردار هستند برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در موسسه تامسون رویترز می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید:

http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/#journal_lists.

اکثر مجلات جی سی آر (JCR)  برای داوری ،اکسپت و چاپ مقاله هزینه ای دریافت نمی کنند و رایگان هستند.اما داوری سخت و پروسه ی طولانی تری دارند.

اعتبار مجلات بین المللی مختلف به ایندکس  و نمایه مجله بستگی دارد. بصورت کلی چهار موسسه معتبر  زیر وظیفه ایندکس مجلات رو برعهده گرفتند.

  • تامسون رویترز (Thomson Reuters) معرفی مجلات ISI
  • الزویر (Elsevier) معرف مجلات اسکوپوس(Scopus)
  • موسسه NCBI معرف مجلات پابمد و مدلاین در گروه پزشکی (Pubmed ,Medlin)
  • پایگاه استنادی جهان اسلام معرف ژورنال های ISC

در مصاحبه دکتری ،نمره مقاله از پایان نامه و اپلای در دانشگاههای خارجی امتیاز این نمایه ها متفاوت می باشد.

مقالات ISC

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) یک سیستم اطلاع رسانی علمی میباشد که در صدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر مبنای معیارهای علم سنجی معتبر می باشد. ایران با تولید ISC، بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده است. هم اکنون، این تحلیل علمی توسط موسسه اطلاعات علمی (ISI) در دنیای انتشارات به خصوص در مورد نشریات، صورت می پذیرد. در حقیقت، ISC می کوشد تا چنین تحلیلی را انجام دهد و هم اکنون با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از انتشارات فارسی، به خصوص مجلات علمی، در تحلیل محتوایی، ارزیابی مجلات و رتبه بندی مؤسسات علمی، نویسندگان و مجلات در سطح ملی موفقیت‌هایی کسب کرده است. از آنجا که معیارهای علم سنجی بر اساس قوانین علمی پایه گزاری شده‌اند، آن دسته از فراورده‌های علمی که توسط ISC تولید می شوند برابر با فراورده‌های تولید شده توسط ISI می باشند.

مزایای چاپ  مقاله در ژورنال ISC عبارت است از:

افزایش اعتبار علمی پژوهشگر

پذیرش آسان در مقطع دکتری

هزینه کمتر نسبت به چاپ در مجلات ISI

داوری  آسان و پذیرش سریع نسبت به مجلات ISI

افزایش حقوق و مزایای شغلی

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.

موسسه اشراق حاصل تلاش پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره را ارائه میدهند تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند.

برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
اجباری

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده
دکتر هومان دانایان
2 سال پیش
با سلام و عرض ادب و احترام خداقوّت، ان شاءالله، زحمات شما را اجری آسمانی باشد.
بازدیدکننده
تیم پشتیبانی
5 سال پیش
در پاسخ به:
با سلام سه مقاله برای چاپ در مجله ای علمی پژوهشی یا isiدارم و برای مصاحبه دکتری نیاز دارم لطفا مرا راهنمایی کنین
با سلام فرهیخته گرامی برای موفقیت در مصاحبه دکتری ، کارشناسان موسسه اشراق می توانند مقالات علمی شما را در مجلات معتبر به چاپ برسانند و همچنین با تبدیل پایان نامه شما به کتاب و چاپ آن ، امتیاز چاپ کتاب را نیز در اختیارتان بگزارند . جهت اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی می توانید با شماره 09911851170 تماس حاصل نمایید .
بازدیدکننده
محمد
5 سال پیش
با سلام سه مقاله برای چاپ در مجله ای علمی پژوهشی یا isiدارم و برای مصاحبه دکتری نیاز دارم لطفا مرا راهنمایی کنین


خدمات موسسه انتشاراتی اشراق